Evo zašto vježbači manje pate od bolova u leđima

Evo zašto vježbači manje pate od bolova u leđima

Evo zašto vježbači manje pate od bolova u leđima
  • Objavljeno: Petak, 15.10.2021.
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Epizoda akutne boli u leđima, ako niste vježbač, je poziv na akciju i odlična prilika da se sami sebi obvežete da ćete vježbati čim stanje s bolovima bude malo bolje, što je najčešće u roku od tjedan-dva. Pri tome je važno znati da vježbanje nije garancija da leđa neće nikad više zaboljeti, ali je garancija da će se bolovi javljati rjeđe, da će brže prestati i smanjit će se vjerojatnost prelaska u kronično stanje.

Kako olakšati bolove u leđima?

Predugo mirovanje u krevetu zbog bolova u leđima je kontraproduktivno. Istraživanja su pokazala da više od 2 dana mirovanja u krevetu ima suprotan učinak na ozdravljenje od akutne križobolje. Dakle, počnite se kretati čim je to moguće. Pritom je važno da se poštedite većih opterećenja dok se bolovi ne saniraju do kraja. To znači da ne nosite teške predmete, ne radite nagle pokrete i vježbe snage te izbjegavate trčanje.

Vratite se normalnim dnevnim aktivnostima čim prije je moguće. Lagani, kontrolirani, „mekani“ pokret je poželjan jer pospješuje cirkulaciju i opušta mišiće. Postoje vježbe koje se u toj fazi popuštanja najvećih bolova i preporučuju.

Kada se bolovi sasvim povuku, tada je vrijeme da započnete s punim vježbačkim programom. Pri tome je korisno iz pouzdanog izvora naučiti odgovarajuće vježbe, koje ćete onda redovito primjenjivati u ritmu 2 do 3 puta tjedno po 30 do 60 minuta.

Trenutno je u tijeku projekt financiran iz EU fondova skraćenog naziva Prevencija križobolje, gdje na zoom ili tečajevima uživo imate priliku naučiti dokazano korisne vježbe u prevenciji bolnih leđa za vježbanje kod kuće.

Čak i ako vam se vrijeme čini nepremostivom preprekom za vježbanje, svoju svakodnevicu možete vrlo jednostavno pretvoriti u poligon za vježbanje. Primjerice, jednu vježbačku sekvencu možete izvesti uz večernje pranje zuba, 3-4 najdraže vježbe istezanja možete napraviti po dizanju iz kreveta, također možete odraditi nekoliko vježbi za istezanje i mobilizaciju vrata u uredskom stolcu, a jednostavne vježbe za stopala (podizanje na prste i pete) možete izvoditi dok telefonirate, i sl.

Vježbe kojima prevenirate bolna leđa nisu iscrpljujući work out programi, a nakon što osjetite da ste manje napeti i ukočeni, prilično je vjerojatno da ćete se na njih lako naviknuti.

Ako se želite priključiti besplatnim radionicama Škole zdravih leđa, prijaviti se možete na poveznici: prevencijakrizobolje.eu/tecajevi

Najnovije

Najčitanije