Petra Terner: Masnoće u prehrani i Crohnova bolest

Petra Terner: Masnoće u prehrani i Crohnova bolest

Petra Terner: Masnoće u prehrani i Crohnova bolest
  • Objavljeno: Četvrtak, 11.02.2021.
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:
Izvor slike: 123RF

Crohnova bolest spada u kronične bolesti koja se može pojaviti u bilo kojem periodu života. Simptomi nas vrlo često podsjećaju kako je prehrana glavni ključ u borbi s ovom bolešću. Ne postoji egzaktna pravila koja su primjenjiva za sve oboljele već oboljeli moraju naučiti živjeti s tom bolešću, slušati svoj organizam i pronaći svoju kombinaciju namirnica koja će im najbolje odgovarati.

Eliminacijska dijeta za Crohnovu bolest

Eliminacijska dijeta jedna je od početnih koraka koja se u kasnijim fazama nadograđuje i nadopunjuje. S vremenom oboljeli dobivaju više slobode i hrabrosti u istraživanju i kušanju novih jela.

Osim voća i povrća, mesa i žitarica, masnoće su vrlo važan segment. Neko općenito pravilo kaže da osobe s Crohnovom bolešću svoju prehranu trebaju bazirati najviše na maslinovom ulju uz povremenu konzumaciju suncokretovog, bučinog i lanenog ulja. Isto tako, preporučuje se korištenje maslaca u ograničenim količinama. Margarin, majoneza, vrhnje i svinjska mast nalaze se na listi namirnica koje je potrebno izbjegavati.

Više savjeta i recepata koje za vas piše Petra Terner pročitajte na poveznici.

Kroz godine istraživanja i testiranja određenih jela i namirnica, maslinovo ulje i pročišćeni maslac pokazali su se kao idealna kombinacija masnoća koje odgovaraju mojem organizmu. Zahvaljujući svom uravnoteženom sastavu, maslinovo ulje ima zaštitnu ulogu u borbi protiv brojnih bolesti. Ono uspješno prevenira nastanak kroničnih upalnih bolesti jer u sebi sadrži jedinstvene komponente koje djeluju protuupalno.

Brojna istraživanja pokazala su da upravo maslinovo ulje utječe na smanjenje rizika od razvoja ulceroznog kolitisa. Oleinska kiselina koja se nalazi u maslinovom ulju sprječava razvoj bolesti tako da blokira kemikalije u crijevima koje pogoršavaju upalu.

Brojni liječnici ističu da redovitom konzumacijom namirnica bogatih oleinskom kiselinom značajno utječete na tijek same bolesti. Stoga, dvije do tri žličice maslinovog ulja dnevno, svakako će pozitivno utjecati na vaš organizam. Ipak, mjesto da brojite koliko se žličica maslinovog ulja popili, neka ono jednostavno postane prioritetno ulje u vašoj prehrani.

Ne smijemo zaboraviti ni činjenicu da nije svako maslinovo ulje dobro za organizam. Danas postoje brojne varijacije pa uzmite malo vremena kako biste pročitali deklaraciju i poslušajte savjet drugih.

S druge strane, pročišćeni maslac ghee nalazi se na vrhu ayurvedske prehrane kao namirnica koja ne sadrži primjese koje su inače prisutne u maslacu, ne sadrži kazein i laktozu, kao ni sol, šećer, arome niti konzervanse. Bogat je zasićenim i nezasićenim masnim kiselinama za koje se smatra da smanjuju razinu štetnog kolesterola u tijelu, a odličan je i za regulaciju probave i jačanje imuniteta.

Vezani sadržaj:

Najnovije

Najčitanije