Petra Terner: Prirodni napitci za podizanje energije

Petra Terner: Prirodni napitci za podizanje energije

Petra Terner: Prirodni napitci za podizanje energije
  • Objavljeno: Srijeda, 13.01.2021.
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:
Izvor slike: Petra Terner

Piše: Petra Terner, www.tolivealife.net

Prirodni sokovi i napitci vrlo su važan segment naše prehrane. Kao što je važno da konzumiramo svježe voće i povrće, tako je vrlo važno da u svoju dnevnu rutinu uvedemo i domaće sokove koji imaju puno više prednosti od onih koje kupujemo u trgovinama.

Odvajanjem vode i vitalne energije od vlaknastih tvari, prirodni sok se vrlo brzo probavlja. Osim toga, sokovi od svježeg voća i povrća sadrže žive enzime, koji se vrlo lako apsorbiraju, čime hrane te potiču razvoj i rast zdravih stanica. Uključivanjem prirodnih sokova u prehranu bitno ćete utjecati na zdravlje i vitalnost svog organizma. Enzimi koji se nalaze u svježim plodovima zajedno s enzimima u tijelu razgrađuju sok i u samo nekoliko minuta hranjive tvari sokova ulaze u vaš krvotok.

Sokove možete pripremiti od raznih namirnica koje u tom trenutku imate kod kuće. Potrebno vam je samo malo maštovitosti, sokovnik i vrč u koji ćete uliti svoj eliksir zdravlja. Ono što se često preporučuje da se voće i povrće previše ne miješa jer može dovesti do nadutosti. Iznimka su mrkva i jabuka koje se mogu miješati s ostalim sokovima.

Prilikom pripremanja sokova važno je imati na umu sljedeće:

1. Nemojte pripremati velike količine soka jer svježi sok vrlo brzo oksidira.

2. Nemojte naglo gutati sok, pijuckajte ga polako dopuštajući mu da se pomiješa s enzimima u vašoj slini.

3. Pazite da ne pijte previše voćnih sokova jer će vas napuniti fruktozom, dok sokovi od povrća sadrže važne vitamine kojih nema u voću. Napravite balans između voćnih i povrtnih sokova.

4. Pokušajte što više eksperimentirati i kombinirati okuse te prilagoditi namirnice dijelu dana. Svježe voće je primjerice odlično za početak dana, dok bi navečer trebalo izbjegavati namirnice koje teško padaju na želudac.

5. Nemojte pretjerivati sa sokovima. Neka mjera bude dvije čaše soka dnevno i nikako nemojte zaboraviti da oni ne mogu zamijeniti potrebu organizma za drugim hranjivim tvarima kao što su ugljikohidrati, bjelančevine, masnoće.

6. Pripremajte sokove od onog voća i povrća koje volite i pazite na namirnice na koje ste inače alergični ili vam izazivaju bilo kakve druge simptome.

7. Mnogi nutricionisti smatraju da bi mrkva trebala biti temelj za sve mješavine sokova od povrća jer s jedne strane daje dosta veliku količinu soka, dok s druge strane, njezin slatkast okus nadopunjuje gotovo svaku kombinaciju.

8. Mnoge sokove od povrća, naročito onog lisnatog, potrebno je razrijediti u omjeru jedan naprama četiri.

Ono što ćete primijetiti nakon što počnete pripremati svoje sokove je svježina koju vam daju prirodni, domaći sokovi. Industrijski sokovi izgube jako puno vitamina i minerala tijekom proizvodnog procesa, no i oni su bolji od bilo kakvih gaziranih napitaka koje biste u potpunosti trebali izbaciti iz svog organizma.

Ostale kolumne Petre Terner potražite na poveznici.

Vezani sadržaj:

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Isprobajte ove ukusne i sočne poslastice s tikvicama

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Najnovije

Najčitanije