Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Što su antioksidansi?

Što su antioksidansi?

Što su antioksidansi?
  • Objavljeno: Petak, 04.03.2011.
  • Broj pregleda: 16.078
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Antioksidansi su tvari ili nutrijenti u našoj hrani koji mogu spriječiti ili usporiti oksidativnu štetu na tijelu. Kada naše stanice koriste kisik, one proizvode slobodne radikale (nusproizvode) koji mogu uzrokovati štetu. Antioksidansi djeluju kao čistači slobodnih radikala, a time sprječavaju i popravljaju štetu koju nanose slobodni radikali. Zdravstveni problemi poput bolesti srca, makularne degeneracije, dijabetesa i raka nastaju zbog oksidativnih oštećenja. Nedavna studija koju su proveli istraživači iz Londona otkriva da 5 serviranja voća i povrća dnevno smanjuje rizik od moždanog udara za 25 posto. Antioksidansi također mogu poboljšati imunitet i time smanjiti rizik od raka i infekcija.

Iako možda nećete vidjeti nikakve neposredne znakove, tijelo je stalno u stanju borbe. Toplina i energija koju tijelo treba proizvedi se putem metaboliziranja masti i glukoze, procesa poznatog kao oksidacije.

Isto tako ovaj vitalni proces oksidacije stvara štetne spojeve poznate kao slobodni radikali koji oštećuju tkivo kože i tako smanjuju zaštite protiv bolesti i starenja. Antioksidansi blokiraju put slobodnih radikala štiteći tkiva od njihovog utjecaja.

Pripremite antioksidacijski smoothie od bobičastog voća i chia sjemenki!

Idealno je održavanje optimalne razine antioksidansa potrebnih za jačanje imuniteta, iako je pronalaženje ravnoteže izazov. Antioksidansi su prisutni u visokim razinama u zelenom povrću kao što su brokula i špinat, a također se mogu naći u soku od grožđa, zelenom i crnom čaju, i raznim drugim prehrambenim proizvodima i pićima.

Antioksidansi se mogu podijeliti na hranjive tvari i enzime. Hranjive tvari su najbolje poznate i uključuju vitamine i minerale. Enzimi su proteini koji pomažu tijelu održavati zdravu kemijsku ravnotežu.

Svijest o utjecaju oksidacije na starenju i ozbiljne bolesti uvelike se povećala tijekom posljednjih nekoliko desetljeća. Širenje svijesti o zdravlju lako dokazuje brz rast potražnje za vitaminima i hranom koji se smatraju bogatim antioksidansima.

U antičko doba češnjak se smatrao lijekom za razne probleme i stanja. Moderna znanstvena istraživanja su uočila njegove koristi na zdravlje i potvrdila teorije da redovita konzumacija može pomoći zadržati razinu kolesterola niskom i krvni tlak pod kontrolom.

Stariji čitatelji mogu se sjetiti popularnog lika iz crtanih filmova koji se zvao Popaj. Popaj je nevjerojatnu snagu dobivao zbog redovite konzumacije špinata. Zanimljivo je da je lutein koji se nalazi se u špinatu jedan od najsnažnijih antioksidansa koji pomaže se spriječiti gubitak vida.

Čak je i šalica čaja koja je postala simbol engleske civilizacije dobila svoju potvrdu. Redovita konzumacija čaja može smanjiti rizik od ozbiljnih srčanih i drugih bolesti. Iako se donedavno mislilo da samo zeleni čaj ima ove prednosti, novije studije pokazuju su da redovita konzumacija crnog čaja može biti jednako korisna.

Ovi antioksidanti potiču mršavljenje!

Neki od antioksidativnih vitamina koji su nam poznati su vitamini C, E i K. Možda je vitamin C jedan od najpoznatiji antioksidansa. Gotovo svatko zna da se nalazi u agrumima i špinatu, kao i u nizu drugih namirnica. U posljednjih sedamdeset godina postaje poznata njegova važnost za jačanje imunološkog sustava i borbu protiv bolesti.

Vitamin E također dobar antioksidans. Vitamin E štiti stanice od napada slobodnih radikala, a to je potrebno za pomoć tijelu u kontroli opasnog LDL ili lošeg kolesterola.

Ovaj vitamin se nalazi u mnogim namirnicama kao što su masline, avokado, bademi i zeleno povrće. Vitamin E je široko priznat zbog važnosti za održavanje zdravog imunološkog sustava. Slučajevi velikih nedostatak vitamina E su rijetki, s iznimkom prerano rođenih beba.

Vitamin K je još jedan od antioksidativnih vitamina, ali je mnogo manje poznat od prethodno spomenutih. Vrlo je značajan za proces zgrušavanja krvi i zdravlje kostiju, pa je zato važan sportašima i ostalima koji redovito sudjeluju u napornim aktivnostima koje bi mogle dovesti do ozljede.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Najzdravije namirnice za prosinac

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije