Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Tko mora uzimati više vitamina?

Tko mora uzimati više vitamina?

Tko mora uzimati više vitamina?
  • Objavljeno: Četvrtak, 12.07.2012.
  • Broj pregleda: 810
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Postoje izvanredne situacije kada trebamo uzimati više vitamina i minerala. To se najčešće otkriva putem testova krvi. Međutim, postoje i određene skupine ljudi koje svakako trebaju uzimati dodatne vitamine i minerale. Dakle, ako vi ili vaša djeca pripadate jednoj od tih skupina, obratite se liječniku za savjet, ukoliko već ne unosite dodatne vitamine i minerale.

Dojenčad i djeca

Dojenčad putem dojenja, ukoliko je majka zdrava, obično dobivaju dovoljnu količinu vitamina. U nekim slučajevima, može doći do manjka vitamina K i D. Majčino mlijeko ne sadrži puno K vitamina, a crijevni trakt novorođenčeta ne može ga proizvesti dovoljno. To je razlog zašto se većini beba daje prva injekcija K vitamina odmah nakon rođenja.

Dojenčad dojena od strane pothranjenih žena ili onih koje ne dobivaju dovoljno sunčevog svjetla, mogu imati premalo D vitamina. Pod tim okolnostima, preporuča se dodatak D vitamina, što kasnije može spriječiti pojavu dijabetesa.

Važno je imati na umu da je većina dječje hrane, čak i iz vrtića ili škole, prepuna kemikalija i šećera. To može uzrokovati pospanost, nesposobnost koncentracije i niz mogućih dugoročnih problema, uključujući dijabetes i zubni karijes. Iz tog razloga, važno je da djeca jedu dovoljno voća i povrća, i hranu bogatu drugim hranjivim tvarima. Ukoliko dijete ne jede dovoljno hranjive hrane, postoji mogućnost da će mu trebati dodatak vitamina i minerala.

Pušači

Pušači bi trebali obratiti posebnu pozornost na svoju prehranu, kako bi dobili dovoljno vitamina i minerala.

Pušenje blokira apsorpciju vitamina i drugih hranjivih tvari, a najviše blokira apsorpciju folne kiseline i vitamina C. Međutim, kada uzimaju dodatke, to se najviše odnosi na beta - karotene, pušači mogu ugroziti svoje zdravlje. Dakle, umjesto uzimanja dodataka, pušači trebaju jesti puno svježeg povrća i voća, i cjelovitih žitarica. Najbolje bi, naravno, bilo kada bi prestali pušiti, ali neki ipak previše u tome uživaju.

Sve u svemu, ukoliko nemate dovoljno jaku volju za prestanak pušenja, svakako unosite više hranjivih tvari u organizam.

Alkoholičari

Alkoholičarima često nedostaje vitamina, a najveću prijetnju predstavlja nedostatak vitamina C, B1, folne kiseline, vitamina B6 i B2. Ukoliko mislite da imate problem s ovisnošću, potražite stručnu pomoć.

Starije odrasle osobe

Gotovo jednoj trećini starijih nedostaje vitamina i minerala jer oni često ne jedu redovito i uravnoteženo. Neki lijekovi, koje starije osobe moraju uzimati, otežavaju apsorpciju određenih vitamina. Nedostatak D vitamina je najučestaliji, osobito kod onih koji ne dobivaju dovoljno sunčeve svjetlosti. Starije osobe također mogu imati jaču potrebu za vitaminima B12, B6 i folnom kiselinom. Starijim osobama, koje pokazuju znakove demencije, treba provjeriti razinu B12 vitamina.

Jedno istraživanje je pokazalo da imunološki sustav starijih osoba može imati veće koristi od povećane doze vitamina E. No, važno je biti svjestan da se metabolizam s godinama usporava tako da treba biti izuzetno oprezan s unosom vitamina u organizam. Na primjer, normalna razina vitamina A kod mlađih osoba, može biti toksična kod starijih. Unatoč tome, stručnjaci preporučuju konzumaciju dodatnih vitamina i minerala, ali uz savjetovanje s liječnikom.

Dijabetičari i vegetarijanci

Oni uglavnom unose manje od 1 000 kalorija dnevno. Trebali bi češće odlaziti doktoru zbog pregleda i savjetovanja. Ako ne jedu meso ni mliječne proizvode mogu imat nedostatak riboflavina, vitamina D i B12. S druge strane, čak i ako jedu jaja i mliječne proizvode, ne unose dovoljno željeza te mogu početi gubiti kosu i imati probleme uzrokovane manjkom željeza u organizmu.

Trudnice i dojilje

Trudnice i dojilje trebaju unositi dovoljno vitamina i minerala, ali isto tako ne smiju pretjerivati.

Ima toliko stvari koje treba učiniti tijekom trudnoće, ali žene često na to zaboravljaju. Trudnicama treba dodatan unos vitamina B jer je izuzetno važan za razvoj bebe i zdravlje trudnice. B vitamini smanjuju rizik za oštećenje mozga i abnormalnosti kod razvoja. Uzimanje multivitaminskih preparata također može zaštititi od nekih urođenih srčanih mana. Kako bi uzimanje vitamina bilo najučinkovitije, treba ih uzimati i prije trudnoće, odnosno za vrijeme njenog planiranja, ukoliko je to moguće.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Čarolija okusa na vašem blagdanskom stolu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari