Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Superheroji šalju krive poruke dječacima

Superheroji šalju krive poruke dječacima

Superheroji šalju krive poruke dječacima
  • Objavljeno: Utorak, 17.08.2010.
  • Broj pregleda: 732
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Moderni filmski superjunaci su loš uzor dječacima jer promoviraju nasilje i osvetu kao normalnu stvar u životu.

Ako društvo želi promovirati dobra, manje stereotipna muška ponašanja, sigurno im ne pomaže scena superjunaka kako prebija zločinca.

Za razliku od strip junaka iz prošlosti koji su često radili normalne poslove i vjerovali u socijalnu pravdu, nova vrsta hollywoodskih superjunaka su agresivni, sarkastični tipovi koji rijetko govore o vrijednostima, usput čineći dobro za čovječanstvo.

Dr. Sharon Lamb, sa Sveučilišta u Massachusettsu, rekla je da su moderni primjeri superjunaka poput Iron Mana često playboy milijunaši kojima vladaju samo sebični ciljevi.

„Postoji velika razlika u današnjem filmskom superheroju i jučerašnjem strip superheroju.", izjavila je dr. Lamb.

„Dok ne nose svoje kostime, današnji superheroji, kao što je Ironman, iskorištavaju žene, šepure se svojim bogatstvom i prenose svoju muškost snažnim oružjem."

Strip junaci iz prošlosti također su se borili s kriminalcima, dodaje doktorica, „ali od ovih heroja su dječaci nešto mogli i naučiti, jer izvan njihovih kostima, oni su bili stvarni ljudi sa stvarnim problemima i bili su puno ranjiviji."

Kako bi razumjela kako to mediji i marketing menadžeri pakiraju muškost za dječake, dr. Lamb je ispitala 674 dječaka starosti od 4 do 18, prošetala je po hrpu trgovačkih centara, razgovarala s trgovcima i tako uvidjela što to dječaci čitaju i gledaju na televiziji i i u kinima.

Ona i njezini koautori otkrili su da marketinški menadžeri koriste dječačku potrebu da iskuju svoj identitet u adolescencijii i tako im prodaju iskrivljenu verziju muškosti.

U biti im je na kraju ponuđeno da budu ili frajeri ili nekakvi zabušanti ili šaljivđije.

„U današnjim medijima dječaci imaju samo dvije opcije, superheroji i zabušanti", rekla je dr. Lamb. „U prijevodu je dječacima rečeno, ako ne možeš biti superheroj, uvijek možeš bit nekakav tamo zabušant."

„Zabušanti su smiješni, ali oni nisu ono što bi dječaci u biti trebali bit, oni ne vole školu i konstantno sabotiraju svaku odgovornost."

„U stvari se pitamo kako to spašavanje obraza preko neodgovornosti utječe na njihov učinak u školi."

Izvorni superjunaci kao Superman, koji je inače radio kao novinar, izmišljeni su kako bi se borili za socijalnu pravdu i bili su u biti reakcija na uspon fašizma.

No nova vrsta superjunaka samo misli o sebi.

Za kraj je izjavila kako bi dječake trebali odmalena učiti da se distanciraju od takvih superjunaka te da ih se potiče da sami pronalaze lažne poruke u njihovim radnjama.

Komentari

Najčitanije zanimljivosti