Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Tjelovježba ublažava negativne učinke dugotrajnog sjedenja

Tjelovježba ublažava negativne učinke dugotrajnog sjedenja

Tjelovježba ublažava negativne učinke dugotrajnog sjedenja
  • Objavljeno: Petak, 04.11.2016.
  • Broj pregleda: 121
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Sjedilački način života predstavlja faktor rizika za razvoj kardiovaskularnih bolesti i određenih vrsta raka, usporava metabolizam, utječe na regulaciju razine šećera u krvi, krvnog tlaka i razgradnju masti. Prekomjerno sjedenje, također je povezano i s pretilošću, dijabetesom tipa 2 i ranom smrću. Nedostatak tjelesne aktivnosti može dovesti do osjećaja tjeskobe i depresije.

Stariji od 65 godina bi trebali vježbati barem 150 minuta tjedno. To vježbanje uključuje vježbe umjerenog intenziteta, aerobne aktivnosti i brzo hodanje. Poželjno je barem 2 puta tjedno uvrstiti vježbe snage i odraditi sve mišićne skupine.

Provedeno je istraživanje na 495 žena i 379 muškaraca u dobi između 70 i 77 godina. Sudionici su imali barem jedan faktor rizika nastanka kardiovaskularnih bolesti, kao što su širi opseg struka, povišena razina triglicerida u krvi, smanjena razina dobrog kolesterola, visoki krvni tlak ili povišena razina šećera u krvi.

Evo kako ćete živjeti zdravije ako sjedite previše!

Nalazi su pokazali da žene i muškarci koji žive sjedilačkim načinom života imaju između 63% i 83% veću šansu za razvoj kardiovaskularnih bolesti. Vježbanjem kardiorespiratornih vježbi sudionici su smanjili rizik od kardiovaskularnih bolesti za 40%.

Da bi postigli optimalne rezultate, vježbanje mora biti kontinuirano i sustavno jer u protivnom nema adekvatan učinak. Redovita tjelovježba, čak i ispod preporučenih smjernica je korisna za zdravlje i dugovječnost.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najčitanije zanimljivosti