Zelena, žuta ili smeđa, koja banana je najbolja za zdravlje?

Zelena, žuta ili smeđa, koja banana je najbolja za zdravlje?

Zelena, žuta ili smeđa, koja banana je najbolja za zdravlje?
  • Objavljeno: Nedjelja, 29.04.2018.
  • Broj pregleda: 6.586
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:
Zelena, žuta ili smeđa, koja banana je najbolja za zdravlje?
Izvor slike: Depositphotos

Ovo popularno voće osnovna je prehrambena kultura u tropskim i suptropskim zemljama, a obožavatelje ima diljem svijeta. Banane su veliki izvor bitnih vitamina i minerala. Sadrže dostatnu količinu vlakana, malu količinu proteina i masti, a odličan su izvor antioksidansa kao što su dopamin i katehin.

Banane se beru zelene jer im treba vremena da doputuju do zapadnih država. Njihova kora može se vrlo brzo kretati od čvrste zelene preko žarko žute, žute s mrljama do smeđe. Da bi se to dogodilo, na kemijsku i nutritivnu vrijednost ploda djeluje nekoliko procesa, koji mijenjaju i okus, mekoću ploda te teksturu kore.

U trgovinama možete pronaći banane koje su zelene, žute, one s tamnim pjegama ili potpuno smeđe, a koje su najbolje za vas, odlučite sami.

Jedete li i vi jako zrele banane? Znate li zašto su tako zdrave?

Zrele žute banane su veliki energetski zalogaj pa nisu prikladne za dijabetičare. Banane koje duže stoje imaju gnjeckav, škrobast okus i gube određenu količinu mikronutrijenata. Isto tako, imaju visoku razinu prirodnog šećerima i antioksidansa, lako se probavljaju i sadrže supstance koje osnažuju imunitet, što može pomoći u sprječavanju nastanka tumora.

Zelene nedozrele banane bogate su hranjivim tvarima, sadrže otporni škrob i imaju nisku razinu šećera. Odličan su izvor kalija, vitamina B6 i vitamina C te omogućuju bolje upijanje hranjivih tvari. Za razliku od zrelih banana, one su prikladne za dijabetičare i pomažu u gubitku tjelesne težine.

Evo zašto su banane zdrave!

I zelena i zrela banana imaju prednosti kada se konzumiraju umjereno. Razlika će u ovom slučaju ovisiti isključivo o osobi koja ih jede. Zelene banane bolje su za dijabetes tipa 2 ili nekoga tko pokušava izbjeći višak šećera. Isto tako, ako radite na gubitku težine ili izgradnji mišića, onda biste se trebali držati zelenih banana. Žuta banana, s druge strane, idealan je izvor energije i može poslužiti kao odličan obrok prije i nakon treninga. A ne treba zanemariti ni jačanje imuniteta kao glavnu prednost zrele banane.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Dijabetes i prehrana

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Najčitanije zanimljivosti