Muči vas PMS?

Muči vas PMS?

Muči vas PMS?
  • Objavljeno: Četvrtak, 18.08.2011.
  • Broj pregleda: 5.675
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Predmenstrualni sindrom (PMS) je skup simptoma povezanih s menstrualnim ciklusom. Simptomi PMS-a javljaju 1 do 2 tjedan prije menstruacije. Obično nestaju nakon početka krvarenja. PMS može utjecati na žene bilo koje dobi, a učinak je različit kod svake žene. Kod nekih, PMS je samo prolazna smetnja. Za druge, on može ometati obavljanje svakodnevnih zadataka.

Uzroci PMS-a nisu jasni, ali nekoliko faktora može imati utjecaj. Promjene razine hormona tijekom menstrualnog ciklusa su važan uzrok PMS-a. Stres i emocionalni problemi, kao što su depresija, ne čini se da uzrokuju PMS, ali mogu pogoršati simptome PMS-a. Neki drugi mogući uzroci su:

  • niska razina vitamina i minerala
  • zadržavanje tekućine zbog slane hrane
  • konzumiranje alkohola i kofeina, što može promijeniti raspoloženje i razinu energije.

PMS često uključuje fizičke i emocionalne simptome, kao što su:

  • akne
  • otečene ili osjetljive dojke
  • osjećaj umora
  • poteškoće sa spavanjem
  • nadutost, zatvor ili proljev
  • glavobolju ili bol u leđima
  • promjene apetita ili potreba za hranom
  • bol u mišićima
  • problem s koncentracijom ili pamćenjem
  • napetost, razdražljivost, promjene raspoloženja
  • anksioznost i depresiju.


Simptomi variraju od žene do žene.

Vaš liječnik može dijagnosticirati poteškoće s PMS-om na temelju simptoma koje imate i koliko oni utječu na vaš život. Ako mislite da imate problema s PMS-om, pratite simptome nekoliko mjeseci.

PMS može biti potpuno bezazlen, ali nekim ženama može stvarati poteškoće.

Liječnik će također pitati imate li jedno od sljedećih stanja uz PMS:

  • depresiju
  • anksioznost
  • menopauzu
  • sindrom kroničnog umora
  • sindrom iritabilnog kolona
  • probleme s endokrinim sustavom

Mnogi su načini za ublažavanje simptoma PMS-a. Nema univerzalnog tretmana, drugačiji je svaku ženu. Možda ćete morati isprobati više rješenja kako bi pronašli ono najbolje. Neke mogućnosti liječenja su:

  • promjene u načinu života
  • terapija lijekovima alternativne terapije


Ako PMS nije tako strašan da morate posjetiti liječnika, neke promjene načina života mogu pomoći da se osjećate bolje.

  • Redovito vježbajte. Svaki tjedan pobrinite se da imate dva sata i 30 minuta tjelesne aktivnosti umjerenog intenziteta.
  • Jedite zdravu hranu, kao što je voće, povrće i cjelovite žitarice.
  • Izbjegavajte sol, slatku hranu, kofein i alkohol, pogotovo kad ste u PMS-u.
  • Dovoljno spavajte. Pokušajte spavati oko 8 sati svake noći.
  • Pronađite zdrave načine kako se nositi sa stresom. To može biti joga, lagana šetnja ili druženje s prijateljima.
  • Ne pušite.


PMS ostaje enigma, jer je širok raspon simptoma i poteškoća. Niti jedna teorija nije dokazana, i specifično liječenje PMS-a i dalje nije poznato. Većina dokaza upućuje na to da PMS proizlazi iz promjene u interakcije između razina spolnih hormona i neurotransmitora.

Problemi poput PMS se lako mogu ublažiti ako promijenite neke navike. Ako i uz promjene načina života i dalje imate poteškoća za vrijeme PMS-a obratite se svom liječniku.

Najnovije

Najčitanije