Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Što je beta karoten i koje koristi donosi?

Što je beta karoten i koje koristi donosi?

Što je beta karoten i koje koristi donosi?
  • Objavljeno: Četvrtak, 27.04.2017.
  • Broj pregleda: 549
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Beta karoten je pigment koji se nalazi u biljkama i daje voću i povrću raspon boja od žute do crvene. U tijelu se pretvara u vitamin A, snažan antioksidant koji igra ključnu ulogu u održavanju zdravog vida, kože i neuroloških funkcija.

Vitamin A se nalazi u dva primarna oblika: aktivni vitamin A i beta karoten. Aktivni vitamin A se zove retinol i životinjskog je podrijetla. Ovaj oblik vitamina A može se izravno koristiti nakon unosa namirnice u organizam. Provitamin A tijelo treba pretvoriti u retinol. Beta karoten je vrsta karotenoida koji se prvenstveno nalazi u biljkama i tijelo ga, prije korištenja, treba pretvoriti u aktivni vitamin A.

Beta karoten iz hrane siguran je izvor vitamina A

Vitamin A možemo u organizam nositi putem hrane ili kao dodatak prehrane. Prednost prehrambenog beta karotena je da ga tijelo pretvara u vitamin A, samo onoliko koliko mu je potrebno. Višak vitamina A može biti toksičan, a najčešće se stvara ako konzumiramo previše dodataka prehrani.

Provjerite u kojim namirnicama se skriva vitamin A!

Beta karoten je antioksidant

Antioksidant je tvar koja inhibira oksidaciju drugih molekula i štiti tijelo od slobodnih radikala. Slobodni radikali oštećuju stanice oksidacijom, a šteta može izazvati kronične bolesti. Antioksidanti pozitivno utječu na imunološki sustav, štite od raka i čuvaju zdravlje srca. Preporuka je konzumirati voće i povrće bogato beta karotenom najmanje 4 puta dnevno.

Namirnice koje obiluju beta karotenom su:

  • marelice,
  • šparoge,
  • brokula,
  • mrkva,
  • kineski kupus,
  • grejp,
  • bilje i začini - chili prah, origano, paprika, peršin,
  • kelj,
  • kečap,
  • neke vrste margarina,
  • luk,
  • grašak,
  • paprika,
  • šljive,
  • bundeva,
  • špinat,
  • tikvice,
  • slatki krumpir.

Ako svakodnevno konzumirate ove namirnice, nema potrebe za uzimanjem dodataka prehrani.

Istražite 6 zdravstvenih prednosti beta karotena!

Rizik od karcinoma pluća kod pušača

Zanimljivo je istraživanje koje je otkrilo da pušači s visokom razinom beta karotena u organizmu imaju veći rizik od raka pluća dok nepušači s višim razinama vitamina A, imaju manji rizik od raka pluća. Daljnja istraživanja ukazuju na to da visoke razine beta karotena među pušačima, gotovo uvijek nastaju uzimanjem dodataka prehrani, a ne konzumacijom hrane.

Beta karoten može usporiti kognitivni pad

Muškarci koji su uzimali dodatke prehrani s beta karotenom, 15 ili više godina, imaju znatno manje šanse da će doživjeti kognitivni pad. Smatra se da je oksidacijski stres ključan čimbenik kognitivnog pada. Istraživanja su pokazala da antioksidativni dodaci prehrani mogu pomoći u sprječavanju pogoršanja stanja.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Iskoristite chia sjemenke za ove ukusne kombinacije!

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije