Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Tko najčešće ima manjak cinka?

Tko najčešće ima manjak cinka?

Tko najčešće ima manjak cinka?
  • Objavljeno: Nedjelja, 03.04.2016.
  • Broj pregleda: 2.796
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Cink je esencijalan mineral u tragovima koji je odgovoran za pravilno funkcioniranje imunološkog sustava, regulira rad stanica, podjelu stanica i metabolizam. Adekvatna razina cinka u tijelu je ključna za pravilan rad i razvoj cjelokupnog organizma. Cink je povezan i s našim emocijama, što znači da manjak cinka može uzrokovati nagle promjene raspoloženja i slabljenje kognitivnih funkcija.

Dosadašnja istraživanja su pokazala da se cink najčešće javlja među odraslim starijim osobama, vegetarijancima i trudnicama.

Vegetarijanci i vegani su pod najvećim rizikom jer ne unose namirnice životinjskog porijekla koje su ujedno najbolji izvori cinka. Postoje neki biljni izvori cinka, kao što su mahunarke, ali ih treba unositi u puno većoj količini da bi se zadovoljila potreba tijela za cinkom. Nedavna istraživanja su pokazala da oko 31% ljudi ima manjak cinka!

Pročitajte kako manjak cinka utječe na zdravlje!

Trudnice trebaju obratiti veliku pažnju na razinu cinka u tijelu jer ovaj mineral igra važnu ulogu kada je u pitanju rast i razvoj bebe. Kada govorimo o prenatalnoj prehrani, najčešće se fokusiramo na folnu kiselinu i željezo, ali je manjak cinka taj koji može uzrokovati prijevremeno rođenje djeteta i nisku porođajnu težinu.

Odrasle osobe starije od 19 godina trebaju između 8 i 11 miligrama cinka dnevno, trudnicama je potrebno oko 11 miligrama cinka dnevno, a dojiljama oko 12.

Ako pratite vegetarijanski ili veganski tip prehrane, unos cinka svakako želite povećati odabirom odgovarajućih namirnica biljnog porijekla, a to su:

  • slanutak,
  • leća,
  • bademi,
  • sjemenke suncokreta,
  • zobena kaša,
  • chia sjemenke,
  • sjemenke bundeve,
  • grah,
  • tofu,
  • tempeh i
  • indijski oraščić.

Pročitajte kako možete prepoznati manjak cinka na vrijeme!

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Očistite organizam i osnažite tijelo ovim ukusnim juhama

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najčitanije zanimljivosti