5 vitamina za svaki dan

5 vitamina za svaki dan

5 vitamina za svaki dan
  • Objavljeno: Četvrtak, 05.03.2009.
  • Broj pregleda: 5.036
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

5 vitamina trebamo svakodnevno unositi u organizam da bi održali dobro funkcioniranje njegovih osnovnih funkcija i osjećali se zdravi i poletni.

Svatko se treba zapitati uzimali dovoljno ovih vitamina tijekom dana.

Vitamin B12

Sudjeluje u stvaranju DNA, te u održavanju zdravlja živaca i crvenih krvnih stanica.

Trenutna preporučena dnevna količina u Europi je 1 mikrogram za odrasle osobe, dok je u Sjedinjenim Američkim Državama 2.4 mikrograma. No prema nekim stručnjacimaa potrebno je povisiti količinu na 6 mikrograma prema istraživanju objavljenom u siječnju 2006. godine u časopisu "American Jorunal of Clinical Nutrition".

Najbolji izvori su: s obzirom da je vitamin B12 vezan za proteine najviše ga ima u hrani kao što su meso, riba, jaja i mliječni proizvodi kao jogurt i mlijeko.

Vitamin C

Već je dugo poznato da je ovaj vitamin neophodan u izgradnji kolagena, strukturnoj jedinici kostiju, kože, krvnih žila i drugih tkiva.

Trenutna preporučena dnevna količina je 90 miligrama za muškarce i 75 miligrama za žene. Organizam dnevno može maksimalno apsorbirati samo oko 400 miligrama.

Njabolji izvori su: gotovo sve voće i povrće uključujući naranče, zelenu papriku, jagode, brokulu, dinju i rajčicu, bijelu repu, slatki krumpir i bamiju.

Vitamin D

Najvažniji učinci su fokusirani na kosti, zajedno s kalcijem pomaže u njihovoj izgradnji i održavanju čvrstoće. Dnevne preporučene količine su sada 400 IU (International Units, međunarodne jedinice) za djecu prema najnovijim smjernicama i 600 IU za starije od 71 godinu, s ostalim skupinama koji trebaju negdje između toga.

Najbolji izvori: danas se oslanjamo na obogađeno mlijeko i pahuljice za doručak iz kojih dobivamo većinu vitamina D uneseniog hranom. Osim nekih vrsta riba, kao što su haringa i sardine, ne postoji puno prirodnih izvora u hrani, što nas dovodi do dodataka prehrani i sunčanju.

Vitamin E

Znanastvenici nisu još otkrili sve važnosti vitamina E i njegove učinke na zdravlje, ali znaju da ima važnu ulogu u funkcioniranju imunog sustava, u borbi protibv slobodnih radikala, stvaranju crvenih krvnih stanica (eritrocita) i apsorpciji vitamina K. Preporučena dnevna količina je u muškaraca i žena 23 ili 25 miligrama, i zbog činjenice da je hrana bogata vitaminom E porijeklom iz orašastih plodova i ulja, neke dijete sa malo masti mogu imati nedostatan unos vitamina E.

Najbolji izvori su: ulje pšeničnih klica, potom sjemenke suncokreta, kuhani špinat, bademi, ulje bojadistarkog bodlja i lješnjaci.

Vitamin K

U organizmu je važan za stvaranje različitih proteina. Neki od njih koriste za stvaranje faktora zgrušavanja koji sudjeluju u zgrušavanju krvi koje je neophodno kod zaraštanje rana.

Preporučena dnevna doza je 90 mikrograma za žene i 120 mikrograma za muškarce. Srećom, nedostatak vitamina K je vrlo rijedak.

Najbolji izvori su: špinat, brokula, šparoge, kelj, rikola, zelena salata, sojino ulje, ulje kanole, maslinovo ulje i rajčice.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Očistite organizam i osnažite tijelo ovim ukusnim juhama

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Najnovije

Najčitanije