Kako vaša beba raste – 39. tjedan

Kako vaša beba raste – 39. tjedan

Kako vaša beba raste – 39. tjedan
  • Objavljeno: Četvrtak, 12.07.2012.
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Kategorija: 39

Kako se vaše tijelo mijenja?

Iako vjerojatno nećete neko vrijeme vratiti težinu koju ste imali prije trudnoće, većina žena je oko 5 kg lakša nakon porođaja. Iako će proći neko vrijeme dok tijelo ponovno ne poprimi oblik koje je imalo prije trudnoće, trbuhu će trebati duže vremena da se oporavi.

Nakon što je beba rođena, stanice koje tvore sluznicu maternice će se početi ljuštiti. To rezultira vaginalnim iscjetkom koji traje tjednima. U početku je pomiješan s krvlju, tako da izgleda poput menstruacije, onda postupno dobiva svjetliju boju.

Unutar prvog tjedna ili dva nakon poroda, mnogo novih majki osjeća postporođajnu depresiju. Možete biti ćudljivi i plačljivi, iscrpljeni ili zabrinuti. Apetit se može promijeniti, možda želite jesti manje ili više. Dobra vijest je da ta emocionalna previranja uglavnom prolaze u roku od dva do tri tjedna.

Nazovite liječnika ako:

  • Imate znakove abnormalnog vaginalnog krvarenja, treba vam više od jednog higijenskog uloška na sat, krvni ugrušci su veći od loptice za golf ili imate svijetlo crveno krvarenje četiri ili više dana poslije poroda. Možda imate postpartum krvarenje.
  • Primijetite znakove infekcije, što može uključivati temperaturu, bol u donjem dijelu trbuha ili iscjedak neugodnog mirisa, poteškoće pri mokrenju, bolno mokrenje, zamućen i krvav urin (znakovi infekcije mokraćnog sustava), crvenilo, osjetljivost, iscjedak ili oticanje oko rana, groznicu, bolove u mišićima ili umor, i eventualno glavobolju.
  • Imate znakove postporođajne depresije, ne možete spavati čak i kada vaše dijete spava, bojite se da ćete nauditi djetetu, cijeli dan plače nekoliko dana za redom, ili imate panične napade.

Kako se brže oporaviti?

  • spavajte dok beba spava
  • ograničite posjetitelje i vrijeme koje provodite s njima
  • jedite dobro uravnoteženu prehranu
  • pijte puno tekućine, izbjegavajte kofein, alkohol
  • prihvatite sve ponude za pomoć oko kuhanja, čišćenja, brige o djeci, kupovini i slično
  • nemojte se izolirati, razgovor vam može pomoći nositi se s novonastalom situacijom.