Joga - vježba disanja

Joga - vježba disanja

Joga - vježba disanja
  • Objavljeno: Utorak, 08.07.2008.
  • Broj pregleda: 3.111
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Nježan ritam disanja prati nas konstantno od dana rođenja pa sve do smrti. Učeći najprije promatrati, a zatim kontrolirati disanje utječemo na naše emocionalno stanje, koncentraciju i način protoka energije kroz tijelo. Pranayama, tehnika kontrole disanja, spaja naš um s tijelom i neophodan je dio prakticiranja joge.

Pranayama je elementarni dio vježbanja joge - jednostavnim produljivanjem uzdaha i izdaha, jogi uči kontrolirati i kanalizirati dah te tako dosegnuti viši nivo svjesnosti. Glavna funkcija pranayame je dovođenje prane, tj. životne sile u tijelo, a daje nam nadzor nad našim disanjem. Različite tehnike disanja naše tijelo pune energijom, pročišćavaju um, olakšavaju fizičku bol i pomažu.

Prema nekim starim tekstovima o jogi, duljina života mjeri se brojem udisaja. Tako, dišući dubljim i duljim udisajima, produljujemo život i činimo naše tijelo mlađim.

Petra Carmichael, koja je učila pranayamu od Paula Dallaghana, studenta gurua O.P. Tiwarija, provest će nas kroz temelje i dubinu disanja.

PRANAYAMA

  • 1. Lezite na trbuh s rukama ispod čela. Udahnite gornjim dijelom trbuha 10 puta.
  • 2. Lezite na leđa s rukama na gornjem dijelu trbuha i udahnite 10 puta podižući ruke.
  • 3. Ustanite i pokušajte uddiyana bandha (kriya). Stavite ruke na koljena i potpuno izdahnite, a zatim uvucite trbuh i pokušajte opustiti rectus abdominis (centar abdomena). Ponoviti tri puta.
  • 4. Sjedite na pod prekriženih nogu i ravne kralježnice te stavite ruke na gornji dio trbuha. Dišite pomičući ruke naprijed i natrag. Pokušajte da vam udasi i izdasi budu iste duljine. Ponoviti deset puta.
  • 5. Ponovite isto, ali s rukama položenim pored bokova i osjetite dizanje rebara. Ponoviti deset puta.
  • 6. Sjedite uspravno, po mogućnosti na petama, i pokušajte stisnuti donji dio abdomena te brzo izdahnite. Ne forsirajte izdisaj nego samo opustite trbuh. Ponovite koliko puta možete.
  • 7. Mislite na disanje.
  • 8. Budite u položaju savasana minimalno pet minuta.
Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Najnovije

Najčitanije