Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Vodič kroz dnevni unos suplemenata

Vodič kroz dnevni unos suplemenata

Vodič kroz dnevni unos suplemenata
  • Objavljeno: Nedjelja, 28.04.2013.
  • Broj pregleda: 6.051
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Pravilan unos vitamina i minerala je važan za pravilno funkcioniranje tijela. Međutim, pravilno ne znači i prekomjerno. Naime, znanstvenici su dokazali da prekomjeran unos dobrih stvari (vitamina i minerala) ponekad može učiniti više štete nego koristi.

Iako vitamine i minerale možemo unositi putem prehrane, ponekada su ključni suplementi. Najgore od svega je to što se veliki broj ljudi ne pridržava uputa za unos suplemenata, zbog čega dolazi do raznih zdravstvenih problema.

Donosimo vam 5 nutrijenata koje ljudi najčešće uzimaju u prekomjernim količinama. Provjerite dnevni preporučeni unos i prilagodite svoju prehranu i uzimanje suplemenata.

Kalcij

Preporučeni dnevni unos: 1000 mg

Gornja granica: 2500 mg

Previše kalcija može povećati rizik od nastanka bubrežnih kamenac, sužavanja arterija i slabljenja kostiju. Kalcij može ometati apsorpciju ostalih nutrijenata koji su ključni za zdravlje kostiju, kao što je magnezij. Kalcij možete pronaći u mliječnim proizvodima (uključujući mliječnu čokoladu), ali i različitom povrću i voću.

Beta karoten

Preporučeni dnevni unos: nije određen

Gornja granica: nije određena

Na unos beta karotena najviše trebaju paziti pušači. Kada se suplementi beta karotena miješaju s dimom cigareta, dolazi do promjernog djelovanja beta karotena. On prestaje biti antioksidans koji smanjuje rizik od nastanka raka. Počinje poticati rast slobodnih radikala i povećava rizik od nastanka raka pluća. Umjesto putem suplemenata, beta karoten unosite putem namirnica kao što su mrkva ili slatki krumpir.

Željezo

Preporučeni dnevni unos: 18 mg

Gornja granica: 45 mg

Istraživanja su pokazala da visoka razina željeza u krvi može povećati rizik od nastanka srčanih bolesti. Željezo ometa apsorpciju nekih minerala u tijelu, zbog čega može ugroziti vaše zdravlje ako ga unosite u prekomjernim količinama.

Vitamin A

Preporučeni dnevni unos: 700 μg

Gornja granica: 3000 μg

Prekomjeran unos vitamina A može uzrokovati probleme sa zdravljem jetre, slabljenje kostiju i povećati rizik od nastanka urođenih poremećaja. Vitamin A vrlo lako možete dobiti putem prehrane (mlijeko, jaja, mrkva, paprike), stoga suplementi u većini slučajeva nisu potrebni.

Cink

Preporučeni dnevni unos: 8 mg

Gornja granica: 40 mg

Prekomjeran unos cinka može uzrokovati probavne probleme, proljev i povraćanje. Nije teško prekomjerno unijeti cink jer mnogi lijekovi za ublažavanje simptoma gripe sadrže veliku količinu cinka, čak 46 do 50 mg.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Iskoristite chia sjemenke za ove ukusne kombinacije!

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije