Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Pretili vozači pod većim rizikom od smrti u prometnim nesrećama

Pretili vozači pod većim rizikom od smrti u prometnim nesrećama

Pretili vozači pod većim rizikom od smrti u prometnim nesrećama
  • Objavljeno: Ponedjeljak, 03.01.2011.
  • Broj pregleda: 580
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Evo još jedan razlog zašto ne gomilati previše kilograma: najnovije istraživanje pokazuje kako pretile i jako pretile osobe imaju povećan rizik od smrti u težim prometnim nesrećama.

Naravno istraživanje je provedeno na američkim statistikama, no ne zaboravimo da se i Hrvati „mogu pohvaliti" visokim postotkom pretilih osoba.

Prema istraživanju, objavljenom na Yahoo portalu, umjereno pretili vozači imaju 21 posto više šansi da će umrijeti zbog posljedica teške prometne nesreće u odnosu na vozače koji nisu pretili, dok se kod teško pretilih osoba taj postotak povećao na vrtoglavih 56 posto .

Međutim, ako ste samo malo preteški čini se da vam izgledi za smrt naglo opadaju. Štoviše ovi vozači imaju manju vjerojatnost da će umrijeti od osoba koje su ili ispod normalne težine ili normalne težine, zaključili su istraživači s Fakulteta medicine u Buffalu.

U istraživanju su analizirani podatci iz gotovo 156.000 prometnih nesreća koje su se dogodile između 2000.-2005. godine. Istraživači su uključili sve smrtne slučajeve koji su se dogodili u roku od 30 dana od dana prometne nesreće, naravno uzrokovane posljedicama nesreće .

Veza između pretilosti i rizika od smrti pronađena je kod muškaraca i žena.

Vodeći autor istraživanja izjavio je kako bi ovo otkriće moglo imati implikacije za dizajniranje automobila te kod ispitivanja sigurnosti automobila.

„Stopa pretilosti u stalnom je porastu, tako da je neophodno uvesti promjene u auto dizajnu kako bi zaštitili pretilo stanovništvo te da bi se testovi prometnih nesreća trebali raditi koristeći različite veličine lutaka," objašnjava dr. Dietrich Jehle, profesor medicine.

„Trebalo bi proširiti raspon pomicanja sjedala, kao što bi trebalo poticati pretile pojedince da kupe veća vozila s više prostora između sjedala i upravljača."

„Također preporučujemo da proizvođači dizajniraju i testiraju vozila s pretilim lutkama, koje trenutno nisu dostupne na tržištu."

Komentari

Najčitanije zanimljivosti