Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Samo dišite

Samo dišite

Samo dišite
  • Objavljeno: Utorak, 02.11.2010.
  • Broj pregleda: 3.182
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Disanje je bitno, a opet tako često zaboravljamo da nas može osloboditi stresa. Uzmite trenutak upravo sada da duboko udahnete i opustite tijelo i um.

Duboko disanje pomaže kada smo pod stresom. Ono šalje signal mozgu da uspori, što rezultira hormonalnim i fiziološkim promjenama koje usporavaju rad srca i snižavaju krvni tlak.

Duboko disanje stimulira dušični oksid koji ulazi u pluća. Također, umiruje um.

Duboko disanje može brzo smiriti fizički odgovor na stres. Tri pravilna udisaja će sniziti broj otkucaja srca i krvni tlak.

Tri puta duboko udahnite. Kada ste ljuti, vaše tijelo postaje napeto, a duboko disanje pomaže smanjiti unutarnji bijes.

Budući da je stres veliki okidač za apetit, učenje nošenja sa stresom potencijalno može uštedjeti stotine kalorija dnevno. To će potrajati neko vrijeme, ali savladat ćete to. Možete pokušati dubokim disanjem ili vizualizacijom, možete kupiti jedan od mnogih CD-a koji podučavaju progresivno opuštanje mišića.

Vi već znate kako disati, zar ne? Možete to učiniti svaki trenutak, svaki dan, čak i bez razmišljanja o tome. Ali, vaša tehnika disanja možda i nije tako zdrava kao što možda mislite.

Većina nas previše plitko i prebrzo diše. Naša pluća i srce vole dulje, sporije, dublje udahe. To vrijedi i za opće zdravlje i za upravljanje stresom.

Možda ćete biti iznenađeni koliko puno velikih knjiga je napisano o načinu disanja. To je zato što je pravilna tehnika disanja presudna za svakoga sportaša, oboljele od astme ili yoga stručnjaka. Ali za nas obične ljude, postoji samo nekoliko stvari koje trebate imati na umu:

  • Općenito, udišite polako i duboko kroz nos. Zdrav udisaj traje oko pet sekundi.
  • Izdišite polako kroz usta. Ispraznite pluća u potpunosti.
  • Angažirajte dijafragmu za dobro disanje. Kada ispravno dišete, dijafragma raste. Ako ne osjećate da se ovaj mišić kreće, produbite disanje čak i više.
  • Pravilno disati znači samo šest ili osam dubokih udisaja u minuti. Većina nas diše više od 20 puta u minuti.

 

Komentari

Najnovije

Najčitanije