Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Što trebate znati o prestanku pušenja?

Što trebate znati o prestanku pušenja?

Što trebate znati o prestanku pušenja?
  • Objavljeno: Četvrtak, 29.09.2011.
  • Broj pregleda: 47.749
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Prestanak pušenja predstavlja najvažniji korak koji pušači mogu poduzeti kako bi poboljšali kvalitetu i duljinu života.

Zašto je tako teško prestati pušiti? Odgovor je nikotin.

Nikotin se nalazi u duhanu. To je kao ovisnost o heroinu ili kokainu. Tijekom vremena, osoba postaje fizički i emocionalno ovisna o nikotinu. Fizička ovisnost izaziva neugodne simptome odvikavanja kada pokušate prestati pušiti. Istraživanja su pokazala da se pušači moraju nositi s fizičkom i mentalnom ovisnosti kada prestaju pušiti.

Kada udahnete dim, nikotin ulazi duboko u pluća. Tamo se brzo apsorbira u krvotok i odlazi po čitavom tijelu. Nikotin utječe na mnoge dijelove tijela, uključujući srce i krvne žile, hormone, način na koji tijelo koristi hranu (metabolizam) i vaš mozak. U stvari, nikotin udisanjem duhanskog dima dolazi u mozak brže od lijekova koji ulaze u tijelo kroz venu. Nikotin se može naći u majčinom mlijeku, pa čak i sluznici vrata maternice u žena pušača. Tijekom trudnoće, nikotin slobodno prolazi kroz placentu te je pronađen u amnijskoj tekućini i krvi pupkovine novorođenčadi.

Isprobajte napitak koji uklanja katran iz pluća!

Različiti čimbenici utječu na to kako dugo traje uklanjanje nikotina i nusproizvoda iz tijela. U većini slučajeva, redoviti pušači će i dalje će imati nikotin ili njegove nusproizvode u tijelima oko 3 do 4 dana nakon prestanka pušenja.

Nikotin uzrokuje ugodne osjećaje i odvraća pušača od neugodnih osjećaja. To uzrokuje ponovnu želju za cigaretom. Pušači često povećavaju broj cigareta kako im se živčani sustav prilagođava nikotinu. To pak povećava količinu nikotina u krvi pušača.

Nakon nekog vremena, pušač razvije toleranciju na nikotin. Tolerancija znači da je potrebno više nikotina da bi dobili isti efekt kao na početku. To dovodi do povećanja broja cigareta tijekom vremena. Pušač doseže određenu razinu nikotina, a zatim ju pokušava zadržati.

Kada pušač popuši cigaretu, razina nikotina u tijelu počinje padati. Ugodan osjećaj prestaje, a pušač ponovno želi cigaretu. Ako ne zapali cigaretu kada osjeća potrebu, pušač može postati razdražljiv i nervozan. U nekom trenutku pušač zapali cigaretu, ugodan osjećaj se vrati, a ciklus se nastavlja.

Provjerite koje su presnosti prestanka pušenja!

Kada pušači pokušaju smanjiti ili prestati pušiti, nedostatak nikotina dovodi do fizičkih i mentalnih simptoma. Fizički, tijelo reagira na nedostatak nikotina. Mentalno, pušač je suočen s prestankom pušenja koje zahtijeva veliku promjenu u ponašanju.

Oni koji su pušili redovito nekoliko tjedana ili duže, i odjednom prestaju koristiti duhan ili uvelike smanje količinu, imat će simptome prestanka pušenja. Simptomi obično počinju u roku od nekoliko sati od posljednje cigarete, a vrhunac doživljavaju 2 do 3 dana kasnije kada je većina nikotina i izvan tijela. Simptomi mogu trajati od nekoliko dana do nekoliko tjedana.

Pročitajte kako pušenje utječe na vaš izgled.

Simptomi prestanka pušenja mogu biti:

  • vrtoglavica (koja može trajati jedan do dva dan nakon prestanka pušenja)
  • depresija
  • osjećaji frustracije, nestrpljivost, bijes
  • anksioznost
  • razdražljivost
  • poremećaji spavanja, uključujući i poteškoće sa spavanjem, loše snove, pa čak i noćne more
  • probleme s koncentracijom
  • nemir
  • glavobolje
  • umor
  • povećan apetit
  • dobitak na težini
  • zatvor i nadutost
  • kašalj, suha usta, upale grla
  • stezanje u prsima
  • sporiji rad srca

Ovi simptomi mogu dovesti do toga da pušač ponovno počne pušiti, a simptomi se povuku. I tako ulazi u začarani krug ponovnog pušenja i razmišljanja o prestanku.

Komentari

Najnovije

Najčitanije