Namirnica koja je neizostavan dio fitness prehrane

Namirnica koja je neizostavan dio fitness prehrane

Namirnica koja je neizostavan dio fitness prehrane
  • Objavljeno: Petak, 15.05.2020.
  • Broj pregleda: 2.016
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:
Izvor slike: 123RF

Bez obzira vježbate li kako biste smršavili, utegnuli tijelo ili pak povećali mišićnu masu, uz same treninge pravilna i kvalitetna prehrana je važan korak na putu prema liniji iz snova.

Pravilna prehrana trebala bi se bazirati na optimalnom unosu makronutrijenata, odnosno proteina, masti i ugljikohidrata. Optimalan unos makronutrijenata ovisi o vašoj tjelesnoj težini, intenzitetu vježbanja, zdravstvenom stanju i dobi.

Ugljikohidrati su osnovni izvor energije, stoga se ne smiju zanemariti niti potpuno izbaciti iz prehrane, jednako kao i masti.

Za postizanje željenih fitness rezultata najvažniji su proteini u prehrani jer povećavaju razine hormona koji smanjuju apetit i ubrzavaju metabolizam. Osim toga, proteini su važni za izgradnju mišićne mase, a poznato je da zahvaljujući većem postotku mišićne mase tijelo troši više kalorija.

Proteini u hrani

Proteini su nutritivne tvari koje pronalazimo u mesu poput piletine i govedine, ribi, orašastim plodovima i mahunarkama. Kako bi tijelo dobilo adekvatnu količinu proteina, potrebno je posvetiti više pažnje u izbor namirnica.

Riba je odličan izvor proteina i nezasićenih masti, a istovremeno je iznimno ukusna. Ribu se preporučuje jesti barem 2 puta tjedno, stoga u svoje obroke možete uključiti ribu kao što je tuna. Tunjevina je idealna namirnica za sve koji se bave fizičkom aktivnošću, bez obzira na to je li riječ o rekreativcima ili profesionalnim sportašima. Jedna konzerva tunjevine u maslinovom ulju sadrži više bjelančevina od odreska, a uz to sadrži omega-3 masne kiseline, vitamine i malo masti.

Prijedlog za obrok nakon treninga

Idealan obrok nakon treninga treba biti bogat proteinima kako biste povratili energiju i nahranili mišiće, a istovremeno lagan, pogotovo ako vježbate u poslijepodnevnim satima. Primjer takvog obroka je salata od tunjevine koja će vas zasititi, a neće ostaviti težinu u želucu.

Recept za salatu od tunjevine s mirisom limuna

Sastojci za 4 osobe:

  • 4 konzerve Rio Mare Tunjevine u maslinovom ulju 80 g
  • 200 g zelene salate
  • svežanj rotkvica
  • limun
  • peršin
  • 20 g prženih badema
  • 50 g ekstra djevičanskog maslinovog ulja
  • sol
  • crni papar

Priprema:

1. Izrežite rotkvice na tanke šnite, dodajte naribanu limunovu koricu, limunov sok, mljeveni papar, par kapi ulja i nasjeckani peršin; promiješajte i ostavite da odstoji nekoliko minuta.

2. Stavite salatu na tanjur, posolite i začinite ostatkom ekstra djevičanskog maslinovog ulja, dodajte tunjevinu, začinjene rotkvice i nasjeckane bademe.

3. Odmah uživajte u ovoj ukusnoj salati.

*Količinu sastojaka prilagodite broju osoba.

Najnovije

Najčitanije