Otkrili smo koji će održivi trendovi dominirati u 2022. godini!

Otkrili smo koji će održivi trendovi dominirati u 2022. godini!

Otkrili smo koji će održivi trendovi dominirati u 2022. godini!
  • Objavljeno: Ponedjeljak, 16.05.2022.
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:
Izvor slike: 123RF

Želite li promijeniti svoj utjecaj na okoliš i planet, 2022. godina je pravo vrijeme za to. Sve je veći broj ljudi koji žele učiniti nešto dobro za sebe i okoliš, promijeniti svoj životni stil na bolje i smanjiti ugljični otisak, ali nisu sigurni što točno mogu učiniti. Predlažemo vam 6 glavnih trendova, prema mišljenju stručnjaka, koje možete pratiti kako biste počeli živjeti pametnije i održivije.

Prati nas na posebnoj domeni Svijet Novih Navika i na društvenim mrežama, Facebooku i Instagramu!

1. Etičko i održivo poslovanje

Kada je riječ o borbi s klimatskim promjenama, mnogi smatraju da kao 'obična' osoba ne mogu napraviti mnogo toga. No, itekako su u krivu. Prilikom odabira pružatelja usluga treba dati prednost organizacijama koje vode brigu o etičkom poslovanju i zaštiti okoliša. Jedan primjer toga je trend u kojem se sve više osviještenih ljudi odlučuje otvarati račune u bankama koje ne ulažu u fosilna goriva. Gotovo 40% ljudi, koji su uoči prošlogodišnje Konferencije Ujedinjenih naroda o klimatskim promjenama ispunili anketu britanske banke Triodos, izjavilo je nadolazeća konferencija inspirirala da svoj novac ulažu na održiviji način. ''Ljudi će u 2022. postati pametniji i shvatiti da je održivo bankarstvo više od obične sadnje stabla za svaki otvoren račun ili posjedovanje kartice napravljene od reciklirane plastike'', ističe Gareth Griffiths, voditelj britanskog maloprodajnog bankarstva u Triodosu.

2. Plant based prehrana

Ono što jedemo nema samo utjecaj na naše zdravlje, već i na okoliš. Rast svijesti o okolišu, u kombinaciji sa sve većim brojem dostupne hrane na biljnoj bazi, doveli su do nastanka ovog trenda. Ovakav način prehrane smanjuje ugljični otisak, a prema svemu sudeći popularnost će joj u budućnosti još više rasti. ''Nakon što svoj novac prestanete ulagati u fosilna goriva, smanjenje unosa mliječnih proizvoda i mesa jedan je od najvećih utjecaja koji možete napraviti'', ističe Sian Conway-Wood, osnivač online zajednice o održivosti #EthicalHour i autor knjige Buy Better, Consume Less. Dodaje da je danas ljudima lakše prijeći na plant based prehranu nego ikada prije, jer se u restoranima i supermarketima nudi sve veći broj opcija takve hrane.

3. Kupovina održivih i lokalnih proizvoda

Ljudi će 2022. tražiti zelene alternative stvarima koje svakodnevno kupuju. Stručnjaci predviđaju rast popularnosti brendova koji podržavaju biološku raznolikost i oslanjaju se na održivost, čime pomažu obnavljanju ekosustava. "Ljudi postaju mnogo svjesniji onoga što se nalazi u proizvodima koje kupuju, od proizvoda za njegu kože do kućanskih potrepština, a vrijednost se pridaje alternativama plastici, kao što su drvo, lan i slično'', kaže Georgina Wilson-Powell, urednica časopis za održivi život, Pebble. Kao jedan od trendova također navodi kupovinu proizvoda zanatske izrade i ručno rađenih predmeta.

4. Održiva moda

Mnogi su tijekom pandemije počeli preispitivati svoj odnos prema brzoj modi i sve veću važnost pridavati udobnosti i kvaliteti. Istraživanje tvrtke McKinsey pokazalo je da je 58% ljudi sada manje prati modne trendove, a više od 70% ih je izjavilo da svoju odjeću namjeravaju zadržati dulje vrijeme. Ovo je dobra vijest jer UN procjenjuje da je za proizvodnju jednog para traperica potrebno 10.000 litara vode. U 2022. mnogi će tražiti bezvremensku i minimalističku garderobu koja ima visoke ocjene kada je u pitanju okoliš. Više ljudi će pomno proučavati etikete odjeće, tražeći eko materijale kao što su organski pamuk, konoplja, bambusova vlakna pa čak i alge.

Rabljena odjeća će također doživjeti veću popularnost, jer ljudi sve više kupuje omiljene modne brendove po povoljnim cijenama na stranicama kao što je Facebook Marketplace. Tu je također i trend davanja novog života odjeći putem prenamjene, primjerice izrada torbe od starih traperica, kao i iznajmljivanje odjeće za posebne prilike. ''Aplikacije za rabljenu kupnju i etičke modne platforme olakšavaju odabir i pronalaženje boljih alternativa brzoj modi'', smatra Wilson-Powell.

5. Kružni obrasci potrošnje

S masovnom potrošnjom i linearnim gospodarskim rastom, koji nije kompatibilan s izbjegavanjem daljnjih klimatskih promjena, od ove godine ćemo sve više kupovati od trgovaca koji rade u okviru kružnih modela. To se konkretno odnosi na kupovinu refill pakiranja kozmetičkih proizvoda, kupovina u zero-waste trgovinama, kao i popravak pokvarene elektronike umjesto kupovine novih uređaja. U 2022. također ćemo vidjeti više akcija razmjene i dijeljenja stvari. ''Pokrenut će se više inicijativa koje omogućuju ljudima da popravljaju i dijele stvari jer shvaćamo da, na primjer, ne trebamo svi imati vlastitu bušilicu'', ističe Conway-Wood.

6. Povećanje svijesti

U posljednjem desetljeću svjedočimo sve većem jačanju kolektivne svijesti, što je pogotovo primjetno otkako je počela pandemija. Ljudi su se počeli više povezivati s prirodom kako bi lakše pronašli ravnotežu između posla i privatnog života, ublažili stres i jednostavno razmišljali o stvarima koje su im uistinu važne. Istraživanje provedeno u 24 zemlje pokazalo je da gotovo 60% ljudi sada više vodi računa o svom utjecaju na okoliš. Ovaj trend će se svakako nastaviti i u nadolazećim godinama. ''Ljudi žele postati svjesniji i probuditi se u pogledu utjecaja koji mogu imati na globalnoj razini'', zaključuje Conway-Wood.

Vitashop

Najnovije

Najčitanije