Otkrijte opasne simptome dehidracije!

Otkrijte opasne simptome dehidracije!

Otkrijte opasne simptome dehidracije!
  • Objavljeno: Srijeda, 14.03.2018.
  • Broj pregleda: 2.237
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:
Izvor slike: Depositphotos

Dehidracija nastupa kada izgubimo više vode nego što smo unijeli. Voda u tijelu je izuzetno važna jer, između ostalog, održava stabilnost tjelesne temperature i čisti tijelo od toksina. Voda izlazi iz organizma u većim količinama putem znoja, mokrenja i plakanja.

Više od polovice tjelesne težine čini voda.

Je li žeđ znak dehidracije?

Da, ali nema potrebe za panikom. Ako osluškujete tijelo i pijete onda kada ste žedni, sve će biti uredu.

Vodu izbacujemo čak i disanjem!

Dehidracija može nastupiti i uslijed proljeva, bolesti bubrega i drugih zdravstvenih stanja.

Kod odraslih osoba dehidracija nastupa kasnije nego kod djece. Trudnice ili dojilje moraju piti više nego obično.

Otkrijte zašto voda s limunom hidratizira tijelo i potiče mršavljenje!

Simptomi dehidracije kod djece

Bebe i djeca ne mogu uvijek iskazati svoje potrebe ili prepoznati što se događa u njihovim tijelima.

Simptomi dehidracije kod djece uključuju sljedeće:

  • suh jezik,
  • plakanje bez suza,
  • suha pelena duže od 3 sata,
  • nervoza,
  • suha i ljepljiva usta,
  • upale oči i obrazi,
  • ubrzan ili usporen puls.

Simptomi dehidracije kod odraslih i starijih osoba

Odrasli itekako mogu prepoznati žeđ. Preporuka je osluškivati svoje tijelo i piti onda kada smo žedni.

Simptomi dehidracije kod odraslih i starijih osoba uključuju:

  • žeđ,
  • suha i ljepljiva usta,
  • rijetku potrebu za mokrenjem (manje od 4 puta dnevno),
  • malu količinu mokraće,
  • tamnu mokraću jakog mirisa,
  • vrtoglavicu,
  • ošamućenost,
  • plitko disanje,
  • ubrzan rad srca,
  • zbunjenost,
  • nelagodu.

Otkrivamo zašto je voda važna!

Trebamo li piti 8 čaša vode dnevno?

Ova teorija nije znanstveno dokazana, ali može poslužiti kao vodič za održavanje optimalne hidratacije tijela.

Količina vode koju morate unijeti tijekom dana ovisi o tome koliko ste fizički aktivni, gdje živite i kakvo je vaše cjelokupno zdravlje.

Ako niste sigurni pijete li dovoljno vode, pogledajte boju mokraće. Prozirna ili blijedo žuta mokraća znači da ste dobro hidratizirani.

Što je s elektrolitima?

Elektrolite čine sol, natrij, kalij i kalcij. Oni utječu na rad živaca, izgradnju kosti i ostalim procesima u tijelu.

Razina elektrolita je usko povezana s količinom vode u tijelu. To znači da ćete, ako ste izgubili puno tekućine, osjetiti jaču žeđ i manje mokriti sve dok tijelo ne nadoknadi elektrolite.

Saznajte je li zdravija flaširana voda ili voda iz slavine!

Trebamo li konzumirati sportske napitke?

Ne, osim ako niste vrhunski sportaš. Kao što i sam naziv govori, sportski napitci su napravljeni za profesionalne sportaše poput maratonaca.

To su napitci spravljeni od vode, soli i šećera što većini nas nije potrebno ako se umjereno bavimo nekom fizičkom aktivnošću.

Osim toga, nakon konzumacije biste zaista morali pojačati trening kako biste sagorjeli kalorije iz ove vrste napitka. Ako intenzivno vježbate dulje od sat vremena, onda sportski napitci mogu imati smisla.

Kada posjetiti liječnika u slučaju dehidracije?

Ako primijetite simptome teške dehidracije, odmah nazovite liječnika. Simptomi teške dehidracije su:

  • proljev koji traje duže od 24 sata,
  • osjećaj vrtoglavice, zbunjenosti ili slabosti,
  • instant izbacivanje unesene tekućine,
  • nedostatak energije,
  • ubrzan rad srca,
  • ubrzano disanje,
  • crna ili krvava stolica.

Kada nastupi prava dehidracija, liječenje ne možemo provesti sami i potrebna je hitna liječnička intervencija. U bolnici ćete nadoknaditi izgubljenu tekućinu koja će vaše tijelo vratiti u ravnotežu.

Pripremite alkalnu vodu s himalajskom soli!

Možemo li piti previše vode?

Možemo, ali to za to postoji jako mala vjerojatnost. Tijelo izbacuje sav višak tekućine i vjerojatno ćete češće osjećati potrebu za mokrenjem.

Savjeti za hidrataciju

Ako nemate naviku piti vodu ili jednostavno zaboravljate hidratizirati tijelo, pokušajte sljedeće:

  • uvijek pored sebe imajte bocu ili čašu vode,
  • popijte čašu vode između obroka,
  • popijte čašu vode čim ustanete,
  • stavite podsjetnik da morate popiti čašu vode svakih sat vremena,
  • ako ste gladni, prvo popijte malo vode.

Najnovije

Najčitanije