Simptomi nedostatka kalcija i kako ga nadoknaditi!

Simptomi nedostatka kalcija i kako ga nadoknaditi!

Simptomi nedostatka kalcija i kako ga nadoknaditi!
  • Objavljeno: Srijeda, 14.03.2018.
  • Broj pregleda: 4.463
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:
Simptomi nedostatka kalcija i kako ga nadoknaditi!
Izvor slike: Depositphotos

Kalcij je mineral od izuzetne važnosti za naše zdravlje.

Istraživanja pokazuju da veliki broj ljudi pati od nedostatka kalcija. U najrizičniju skupinu spadaju žene, kojima radi toga prijeti osteoporoza. Osteoporoza je najčešća bolest koštanog tkiva koja se javlja kod 1 od 3 žene i 1 od 12 muškaraca u dobi iznad 50 godina.

Kalcij je potrebno unositi u organizam tijekom cijelog života.

Dojenčadi je kalcij potreban za rast kostiju i zubi. Tijekom adolescentske dobi je potreban za razvoj kostiju, a u starosti za prevenciju oštećenja koštanog tkiva.

Kalcij također služi za:

  • jačanje kostiju,
  • prevenciju pretilosti,
  • zaštitu kardijalnih mišića,
  • prevenciju raka debelog crijeva
  • ublažavanje simptoma PMS-a
  • prevenciju bubrežnog kamenca,
  • regulaciju PH vrijednosti,
  • regulaciju krvnog tlaka,
  • održavanje zdravlja zubi i desni,
  • prijenos hranjivih tvari kroz staničnu membranu.

Kalcij čini oko 2% ukupne težine odrasle osobe. Oko 99% kalcija se nalazi u kostima i zubima, a njegovi tragovi su prisutni i u krvožilnom sustavu.

Koji su simptomi nedostatka kalcija?

Nedostatak kalcija je poprilično lako prepoznati, a ovo su najuobičajeniji simptomi:

  • nagli bolovi i grčevi u mišićima,
  • nepravilan srčani ritam,
  • visoki krvni tlak,
  • slabi zubi,
  • bolesne desni,
  • nesanica,
  • predmenstrualni grčevi,

Nedostatak kalcija povećava rizik od nastanka osteoporoze i artritisa.

Djeca mogu patiti od rahitisa, stanja kada su kosti slabe i fleksibilne. To su najčešće djeca koja nisu tijekom odrastanja unosila dovoljnu količinu kalcija u organizam.

Koje namirnice sadrže kalcij?

Preporučeni dnevni unos kalcija za osobe od 19 do 50 godina je 1000 mg. Kalcij možete u organizam unositi pravilnom prehranom, a ovo su namirnice koje sadrže najviše kalcija:

Mliječni proizvodi: sir, mlijeko, jogurt.

Voće: naranče, sušene smokve.

Povrće: špinat, kelj, repa, kupus, bijeli grah, rikola, brokula.

Riba: losos, sardine.

Proizvodi od soje: sojino mlijeko, tofu.

Ostale namirnice: zobena kaša, sjemenke sezama i suncokreta, bademi.

Kalcij također možete unositi u organizam putem dodataka prehrani. Calcimed sadrži kalcij koji je potreban za održavanje normalnih kostiju i zubi i ima ulogu u regulaciji dijeljenja i diferencijacije stanica te doprinosi normalnom mehanizmu stvaranja energije.

Calcimed

500 mg Ca, šumeće tablete bez šećera, sa sladilima

Okus limuna

20 šumećih tableta

Calcimed C

600 mg Ca / 300 mg vitamina C , šumeće tablete bez šećera , sa sladilima

Okus naranče

Kombinacija kalcija i vitamina C

20 šumećih tableta

Vitamin C doprinosi normalnoj funkciji imunološkog sustava, smanjenju umora i iscrpljenosti, te zaštiti stanica od oksidativnog stresa. Također doprinosi normalnom stvaranju kolagena za normalnu funkciju kože i kostiju.

Calcimed D3

600 mg Ca / 400 i.u.D3 šumeće tablete bez šećera , sa sladilima

Kombinacija kalcija i vitamina D3

Pakiranje od 20 i od 40 šumećih tableta

Vitamin D doprinosi normalnoj apsorpciji (iskorištenju) kalcija i fosfora, normalnoj razini kalcija u krvi i održavanju normalnih kostiju.

Calcimed šumeće tablete možete potražiti na www.vitashop.hr!

Najnovije

Najčitanije