Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Simptomi nedostatka kalcija i kako ga nadoknaditi!

Simptomi nedostatka kalcija i kako ga nadoknaditi!

Simptomi nedostatka kalcija i kako ga nadoknaditi!
  • Objavljeno: Srijeda, 14.03.2018.
  • Broj pregleda: 2.707
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:
Simptomi nedostatka kalcija i kako ga nadoknaditi!
Izvor slike: Depositphotos

Kalcij je mineral od izuzetne važnosti za naše zdravlje.

Istraživanja pokazuju da veliki broj ljudi pati od nedostatka kalcija. U najrizičniju skupinu spadaju žene, kojima radi toga prijeti osteoporoza. Osteoporoza je najčešća bolest koštanog tkiva koja se javlja kod 1 od 3 žene i 1 od 12 muškaraca u dobi iznad 50 godina.

Kalcij je potrebno unositi u organizam tijekom cijelog života.

Dojenčadi je kalcij potreban za rast kostiju i zubi. Tijekom adolescentske dobi je potreban za razvoj kostiju, a u starosti za prevenciju oštećenja koštanog tkiva.

Kalcij također služi za:

  • jačanje kostiju,
  • prevenciju pretilosti,
  • zaštitu kardijalnih mišića,
  • prevenciju raka debelog crijeva
  • ublažavanje simptoma PMS-a
  • prevenciju bubrežnog kamenca,
  • regulaciju PH vrijednosti,
  • regulaciju krvnog tlaka,
  • održavanje zdravlja zubi i desni,
  • prijenos hranjivih tvari kroz staničnu membranu.

Kalcij čini oko 2% ukupne težine odrasle osobe. Oko 99% kalcija se nalazi u kostima i zubima, a njegovi tragovi su prisutni i u krvožilnom sustavu.

Koji su simptomi nedostatka kalcija?

Nedostatak kalcija je poprilično lako prepoznati, a ovo su najuobičajeniji simptomi:

  • nagli bolovi i grčevi u mišićima,
  • nepravilan srčani ritam,
  • visoki krvni tlak,
  • slabi zubi,
  • bolesne desni,
  • nesanica,
  • predmenstrualni grčevi,

Nedostatak kalcija povećava rizik od nastanka osteoporoze i artritisa.

Djeca mogu patiti od rahitisa, stanja kada su kosti slabe i fleksibilne. To su najčešće djeca koja nisu tijekom odrastanja unosila dovoljnu količinu kalcija u organizam.

Koje namirnice sadrže kalcij?

Preporučeni dnevni unos kalcija za osobe od 19 do 50 godina je 1000 mg. Kalcij možete u organizam unositi pravilnom prehranom, a ovo su namirnice koje sadrže najviše kalcija:

Mliječni proizvodi: sir, mlijeko, jogurt.

Voće: naranče, sušene smokve.

Povrće: špinat, kelj, repa, kupus, bijeli grah, rikola, brokula.

Riba: losos, sardine.

Proizvodi od soje: sojino mlijeko, tofu.

Ostale namirnice: zobena kaša, sjemenke sezama i suncokreta, bademi.

Kalcij također možete unositi u organizam putem dodataka prehrani. Calcimed sadrži kalcij koji je potreban za održavanje normalnih kostiju i zubi i ima ulogu u regulaciji dijeljenja i diferencijacije stanica te doprinosi normalnom mehanizmu stvaranja energije.

Calcimed

500 mg Ca, šumeće tablete bez šećera, sa sladilima

Okus limuna

20 šumećih tableta

Calcimed C

600 mg Ca / 300 mg vitamina C , šumeće tablete bez šećera , sa sladilima

Okus naranče

Kombinacija kalcija i vitamina C

20 šumećih tableta

Vitamin C doprinosi normalnoj funkciji imunološkog sustava, smanjenju umora i iscrpljenosti, te zaštiti stanica od oksidativnog stresa. Također doprinosi normalnom stvaranju kolagena za normalnu funkciju kože i kostiju.

Calcimed D3

600 mg Ca / 400 i.u.D3 šumeće tablete bez šećera , sa sladilima

Kombinacija kalcija i vitamina D3

Pakiranje od 20 i od 40 šumećih tableta

Vitamin D doprinosi normalnoj apsorpciji (iskorištenju) kalcija i fosfora, normalnoj razini kalcija u krvi i održavanju normalnih kostiju.

Calcimed šumeće tablete možete potražiti na www.vitashop.hr!

Komentari

Najnovije

Najčitanije