Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Što učiniti kada se prejedete?

Što učiniti kada se prejedete?

Što učiniti kada se prejedete?
  • Objavljeno: Nedjelja, 05.01.2014.
  • Broj pregleda: 2.715
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Većinu vremena pazite na prehranu i porcije, ali tu i tamo malo pretjerate i istog trena vam bude žao. Osjećate se napuhnuto, imate premalo energije i mislite kako osjećaj prenatrpanosti nikada neće proći. Nemojte očajavati jer taj problem možete poprilično lako riješiti.

Zapamtite da ne postoji lijek za svakodnevno prejedanje, ali posljedice povremenog prejedanja, koje je naročito često tijekom blagdana, možete ublažiti uz pomoć nekoliko trikova.

Voda s limunom

Obična voda je najbolja, ali kada ste se prejeli u svoju vodu dodajte malo svježeg soka od limuna koji će potaknuti rad probavnog sustava. Također možete dodati limetu, ubaciti cijelu krišku ili samo sok. Na vama je da odaberete, ali je važno da voće bude svježe.

Limun, bez obzira na svoju kiselost, ima lužnato djelovanje, čime će ublažiti probavne smetnje, ali i ubrzati razgradnju hrane.

Probavni enzimi

Probavni enzimi su nešto što tijelo treba oslobađati dok jedete ili pijete. No, ponekad su previše zauzeti ili zbog starenja ne rade kako treba.

Sat vremena nakon što ste se prejeli uzmite probavne enzime jer će osjećaj nadutosti i težine proći puno prije. Probavne enzime možete naći u obliku suplemenata.

Minerali

Svi minerali su važni, naročito kalij (za hidrataciju) i magnezij (za smanjenje stresa i bolji san). Kalij i magnezij možete naći u zelenom lisnatom povrću, stoga ne bi bilo loše da ga konzumirate kao prilog obilnom jelu.

Ako ste pretjerali i ove minerale trebate odmah, uzmite suplemente magnezija ili kalija, ali se prethodno posavjetujte s liječnikom ili ljekarnikom.

Šećite

Iako je tjelesna aktivnost zadnje što vam trenutno pada na pamet, šetnja će dokazano ubrzati razgradnju hrane i smanjiti osjećaj nadutosti i težine kojeg imate zbog prejedanja.

Šetanje na svježem zraku je najbolje. Iako je vani hladno, to ne znači da trebate ostati ležati. Dobra vijest je da će hladan zrak pospješiti sagorijevanje unesenih kalorija jer tijelo troši dodatnu energiju da bi se zagrijalo i održalo zdravu tjelesnu temperaturu.

Nemojte se osuđivati

Ne postoji toliko loša hrana kao što može biti loš stres ili grižnja savjesti. Na taj način ne pomažete nikome, pogotovo ne sebi. Svi se s vremena na vrijeme prejedemo, čak i osobe s jako visokom samokontrolom.

Razmišljajte da je već sada drugi sat i da će osjećaj nadutosti i težine ubrzo proći. Zbog jednog prejedanja se sigurno nećete udebljati ili ugroziti svoje zdravlje. Ako imate problema s prejedanjem na svakodnevnoj bazi, potražite pomoć stručnjaka jer možda, kao i veliki broj ljudi, vodite borbu s emocionalnim jedenjem.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije