Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Začini i zdravlje

Začini i zdravlje

Začini i zdravlje
  • Objavljeno: Subota, 24.09.2011.
  • Broj pregleda: 5.108
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Zdravi začini uključuju đumbir, češnjak, čili, cimet, kurkumu, crni papar, origano, korijandar, kumin, piskavica i gorušica. Začini daju okus i miris hrane, a prvenstveno se koriste za poboljšanje okusa. Ako ste u potrazi za promjenom prehrambenih navika kako bi uključili više vlakana i manje soli, pokušajte kuhanje sa zdravim začinima.

Tradicionalno se začini naširoko koriste u istočnoj i mediteranskoj prehrani, s mnogim jelima od povrća, i mogu se koristiti kako bi se poboljšao okus hrane. Začini imaju moćna antioksidativna svojstva i mogu pomoći usporiti starenje.

Kao grupa hrane, začini imaju mnoge potencijalne zdravstvene koristi, uključujući prevenciju raka i kardiovaskularnih bolesti. Istraživanja su pokazala da samo trebate jesti male količine zdravih začina.

Gorušica je široko korišten začin, s poznatim svojstvima borbe protiv raka, uz bogatstvo selena i magnezija. U indijskoj kuhinji se koristi kao dodatak mnogim jelima.

Cayenne paprika je vatreni začin koji se intenzivno koristi u meksičkoj i indijskoj kuhinji. Toplina u crvenoj paprici potječe od tvari pod nazivom kapsaicin koji je moćan antiupalni agens. Također povećava proizvodnju topline i kisika, što pridonosi mršavljenju.

Kardamom je mirisan začin popularan u indijskoj kuhinja. Koristi za okus umaka, riža i pudinga. Među zdravstvenim prednostima tvrdi se da ovaj začin detoksificira tijelo i čisti bubrege.

Kurkuma je začin jarko žute boje. Dugo je bio korišten u kineskoj i indijskoj medicini kao anti-upalni agens za liječenje različitih bolesti, uključujući bolesti crijeva, artritis i prevenciju raka. Aktivni sastojak u kurkumi je tvar poznata kao kurkumin.

Papar je začin koji se koristi u svim kulturama. Ima impresivna antioksidativna i antibakterijska svojstva, te pomaže kod probave i mršavljenja jer stimulira razgradnju masnih stanica.

Kumin ima snažan okus i koristi se u kuhinji Bliskog istoka, meksičkim i indijskim jelima. Sjeme može biti temelj ili se koristiti u cjelini. Dobar je izvor željeza i tradicionalno se koristio kao pomoć u probavi. 

Klinčić ima intenzivan okus i sadrži aktivnu komponentu koja se zove eugenol i ima blaga anti-upalna i anti-bakterijska svojstva. Klinčić se koristi za okus juha, mesa i umaka.

Piskavica je ljuta, gorko-slatkog okusa. Uglavnom se koristi uz curry prah i za izradu kiselih krastavaca. Istraživanja su pokazala da može pomoći u smanjenju razine šećera u krvi osoba s dijabetesom.

Cimet je začin čest u mnogim kulturama i dobro poznat po svom slatkom okusu. Može se koristiti za okus pića, riže, ostalih jela i deserta. Eterična ulja koja se nalaze u cimetu sprečavaju zgrušavanje i imaju anti-mikrobna svojstva. Nedavna istraživanja su pokazala da usporava brzinu kojom se želudac prazni nakon obroka, čime se smanjuje porast šećera u krvi nakon jela.

Đumbir je jedan od najvažnijih zdravih začina. To je jak začin koji se naširoko koristi u azijskoj kuhinji. Odavno se koristi kao biljni lijek za ublažavanje gastrointestinalnih problema i mučnine, a u moderno doba se pokazalo da ima antiupalno i antioksidativno djelovanje. Također se koristi kao prirodni lijek za prehladu i gripu.

Češnjak je snažan začin koji poboljšava okus bilo kojeg jela. Ubraja se među popis većine zdravih začina. Češnjak sadrži vitamin C, vitamin B6, selen i mangan. Istraživanja su pokazala da češnjak pomaže spriječiti aterosklerozu, bolesti srca i rak. Jedna od najjačih komponenti u češnjaku je alicin, koji se pokazao odličnim za snižavanje krvnog tlaka, inzulina i triglicerida, ali i sprječavanje debljanja.

Origano je ključni sastojak u mediteranskoj kuhinji, a koristi se kao ukras, u preljevima za salatu, ili s drugim sastojcima kao što su gljive ili luk. To je hranjiv začin koji je uz snažna antioksidantivna i antibakterijska svojstva cijenjen kao jedan od zdravih začinima.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Iskoristite chia sjemenke za ove ukusne kombinacije!

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije