Začinima do boljeg zdravlja

Začinima do boljeg zdravlja

Začinima do boljeg zdravlja
  • Objavljeno: Nedjelja, 27.02.2011.
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Zdravi začini uključuju đumbir, češnjak, čili, cimet, kurkumu, crni papar, origano, korijandar, kumin, piskavica i gorušica. Začini daju okus i miris hrane, a prvenstveno se koriste za poboljšanje okusa. Ako ste u potrazi za promjenom prehrambenih navika kako bi uključili više vlakana i manje soli, pokušajte kuhanje sa zdravim začinima.

Tradicionalno se začini naširoko koriste u istočnoj i mediteranskoj prehrani, s mnogim jelima od povrća, i mogu se koristiti kako bi se poboljšao okus hrane. Začini imaju moćna antioksidativna svojstva i mogu pomoći usporiti starenje.

Isprobajte 3 začina za ravan trbuh!

Kao grupa hrane, začini imaju mnoge potencijalne zdravstvene koristi, uključujući prevenciju raka i kardiovaskularnih bolesti. Istraživanja su pokazala da samo trebate jesti male količine zdravih začina.

Gorušica je široko korišten začin, s poznatim svojstvima borbe protiv raka, uz bogatstvo selena i magnezija. U indijskoj kuhinji se koristi kao dodatak mnogim jelima.

Cayenne paprika je vatreni začin koji se intenzivno koristi u meksičkoj i indijskoj kuhinji. Toplina u crvenoj paprici potječe od tvari pod nazivom kapsaicin koji je moćan antiupalni agens. Također povećava proizvodnju topline i kisika, što pridonosi mršavljenju.

Kardamom je mirisan začin popularan u indijskoj kuhinja. Koristi za okus umaka, riža i pudinga. Među zdravstvenim prednostima tvrdi se da ovaj začin detoksificira tijelo i čisti bubrege.

Kurkuma je začin jarko žute boje. Dugo je bio korišten u kineskoj i indijskoj medicini kao anti-upalni agens za liječenje različitih bolesti, uključujući bolesti crijeva, artritis i prevenciju raka. Aktivni sastojak u kurkumi je tvar poznata kao kurkumin.

Isprobajte 3 začina koja potiču mršavljenje!

Papar je začin koji se koristi u svim kulturama. Ima impresivna antioksidativna i antibakterijska svojstva, te pomaže kod probave i mršavljenja jer stimulira razgradnju masnih stanica.

Kumin ima snažan okus i koristi se u kuhinji Bliskog istoka, meksičkim i indijskim jelima. Sjeme može biti temelj ili se koristiti u cjelini. Dobar je izvor željeza i tradicionalno se koristio kao pomoć u probavi.

Klinčić ima intenzivan okus i sadrži aktivnu komponentu koja se zove eugenol i ima blaga anti-upalna i anti-bakterijska svojstva. Klinčić se koristi za okus juha, mesa i umaka.

Piskavica je ljuta, gorko-slatkog okusa. Uglavnom se koristi uz curry prah i za izradu kiselih krastavaca. Istraživanja su pokazala da može pomoći u smanjenju razine šećera u krvi osoba s dijabetesom.

Cimet je začin čest u mnogim kulturama i dobro poznat po svom slatkom okusu. Može se koristiti za okus pića, riže, ostalih jela i deserta. Eterična ulja koja se nalaze u cimetu sprečavaju zgrušavanje i imaju anti-mikrobna svojstva. Nedavna istraživanja su pokazala da usporava brzinu kojom se želudac prazni nakon obroka, čime se smanjuje porast šećera u krvi nakon jela.

Đumbir je jedan od najvažnijih zdravih začina. To je jak začin koji se naširoko koristi u azijskoj kuhinji. Odavno se koristi kao biljni lijek za ublažavanje gastrointestinalnih problema i mučnine, a u moderno doba se pokazalo da ima antiupalno i antioksidativno djelovanje. Također se koristi kao prirodni lijek za prehladu i gripu.

Isprobajte 7 začina koji liječe!

Češnjak je snažan začin koji poboljšava okus bilo kojeg jela. Ubraja se među popis većine zdravih začina. Češnjak sadrži vitamin C, vitamin B6, selen i mangan. Istraživanja su pokazala da češnjak pomaže spriječiti aterosklerozu, bolesti srca i rak. Jedna od najjačih komponenti u češnjaku je alicin, koji se pokazao odličnim za snižavanje krvnog tlaka, inzulina i triglicerida, ali i sprječavanje debljanja.

Origano je ključni sastojak u mediteranskoj kuhinji, a koristi se kao ukras, u preljevima za salatu, ili s drugim sastojcima kao što su gljive ili luk. To je hranjiv začin koji je uz snažna antioksidantivna i antibakterijska svojstva cijenjen kao jedan od zdravih začinima.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Iskoristite chia sjemenke za ove ukusne kombinacije!

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Najnovije

Najčitanije