Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Kako spriječiti rak dojke?

Kako spriječiti rak dojke?

Kako spriječiti rak dojke?
  • Objavljeno: Petak, 11.03.2016.
  • Broj pregleda: 1.180
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Rak dojke je jedan od najčešćih tipova raka kod žena. Rano dijagnosticiranje raka dojke je neophodno za uspješno liječenje. Stadij raka dojke uvelike određuje i vrstu liječenja. Ako se rak dojke otkrije u najranijoj fazi, možda će biti potrebno ukloniti sami tumor i mali postotak okolnog tkiva. Otkrivanje raka dojke u kasnijoj fazi vrlo često podrazumijeva mastektomiju.

Ako pronađete kvržicu na području dojke, ne morate odmah paničariti. Jako mali postotak kvržica je zapravo rak dojke. Pratite promjene kvržice. Ako ne prolazi sama od sebe, tada potražite pomoć liječnika.

Saznajte koji su simptomi raka dojke!

Pređite na mediteransku prehranu!

Mediteranska prehrana se temelji na unosu tradicionalnih namirnica s područja Mediterana. Istraživanja su pokazala da osobe koje prate mediteranski tip prehrane imaju manji rizik od nastanka pretilosti, srčanog udara, moždanog udara, dijabetesa tipa 2 i prijevremene smrti.

Mediteranska prehrana uključuje voće, povrće, žutarice, mahunarke, ribu, maslinovo ulje, jaja, nemasno meso, vino i orašaste plodove, a sve te namirnice su izuzetno zdrave.

Redovito vježbajte!

Istraživanja pokazuju da se zdrav život temelji na zdravoj prehrani i tjelovježbi. Ipak, što ako nismo tipovi za vježbanje i ne možemo se natjerati da počnemo redovito vježbati? Najbolji način da počnete redovito vježbati jest da zavolite tjelovježbu. Kako biste vježbali redovito, važno je da vrsta tjelovježbe koju odaberete ima pozitivan učinak pri samoj pomisli na vježbanje. Znanstvenici su dokazali da ako odaberemo tjelovježbu prema vlastitom ukusu, istovremeno povećavamo vjerojatnost da ćemo redovito vježbati.

Tjelovježbom rizik od nastanka dojke možemo skoro dvostruko smanjiti, što je definitivni dobar motiv za redovitu tjelovježbu. Ako ne možete izdvojiti toliko vremena na vježbanje, probajte što češće biti u pokretu u toku dana.

Prestanite pušiti!

Višegodišnje pušenje također povećava rizik od nastanka raka dojke, stoga je krajnje vrijeme da prestanete. To je jedna od najboljih odluka koje možete donijeti za svoje zdravlje. Ako trebate pomoć u prestanku pušenja, obratite se stručnjaku. U današnje vrijeme su dostupni razni proizvodi koji olakšavaju prestanak, a ne ugrožavaju zdravlje.

Najbolje vrijeme za samopregled je nakon menstruacije

Nemojte odmah početi paničariti kada primijetite kvržicu. Dojke trebate pregledavati često, a najbolje vrijeme za to je 3 do 5 dana nakon početka menstruacije. Tada nisu toliko osjetljive i ne bi smjelo biti prisutno toliko kvržica.

Ako ste već prošli kroz menopauzu, samopregled trebate raditi istog dana svaki mjesec. Koristite srednje prste. Možete ležati, sjediti ili stajati. Gledajte se u ogledalo kako bi primijetili bilo kakve promjene u tkivu.

Više o tome što možete očekivati kod samostalnog pregleda dojki pročitajte u članku kvržice na dojkama - što je normalno, a što ne?

Svake godine idite na mamografiju nakon 40. godine

Rano otkrivanje bolesti znatno povećava šanse za preživljavanje: petogodišnja stopa preživljavanja može biti i 98% za prvu fazu bolesti, dok je za uznapredovanu fazu i metastizirani tumor tek oko 27%.

Komentari

Najnovije

Najčitanije