Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Odaberite hranu koja čisti arterije!

Odaberite hranu koja čisti arterije!

Odaberite hranu koja čisti arterije!
  • Objavljeno: Utorak, 18.03.2014.
  • Broj pregleda: 4.499
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Avokado

Brojna istraživanja su pokazala da avokado ima čudesne prednosti na zdravlje. Jednim istraživanjem se ustanovilo da svakodnevna konzumacija avokada, u razdoblju od tjedan dana, smanjuje razinu ukupnog kolesterola za čak 17%. Avokado će smanjiti razinu lošeg (LDL) kolesterola i povećati razinu dobrog (HDL) kolesterola.

Cjelovite žitarice

Topiva vlakna, koja nalazimo u cjelovitim žitaricama kao što su smeđa riža ili zobene pahuljice, reguliraju razinu ukupnog kolesterola u krvi i smanjuju rizik od nastanka srčanih bolesti. Zobene pahuljice se najčešće konzumiraju  kao doručak, ali u njima možete uživati u bilo kojem dijelu dana i dodati ih u gotovo sva jela.

Maslinovo ulje

Jedno istraživanje je pokazalo da osobe starije od 65 godina koje svakodnevno konzumiraju maslinovo ulje, imaju za čak 41% manji rizik od nastanka srčanog udara. No, iako je zdravo, trebate biti umjereni jer je ono i dalje izvor kalorija.

Orašasti plodovi

Orašasti plodovi su savršena grickalica i međuobrok. Sve vrste orašastih plodova su zdrave, ali bademi i orasi ipak malo prednjače. Bademi su odličan izvor vitamina E i vlakana, dok su orasi među najboljim izvorima omega 3 masnih kiselina. Omega 3 masne kiseline smanjuju razinu lošeg kolesterola u krvi, rizik od nastanka srčanih bolesti i srčanog udara.

Masna riba

Masna riba, kao što je losos, tuna ili sardine, je odličan izvor omega 3 masnih kiselina. Stručnjaci preporučuju masnu ribu 2 puta tjedno kako bi smanjili rizik od nastanka srčanih bolesti. Masna riba smanjuje kroničnu upalu u tijelu, razinu triglicerida i povećava razinu dobrog (HDL) kolesterola.

Brokula

Bogata je vitaminom K koji je potreban za formaciju kostiju i sprječava kalcij da oštećuje arterije. Brokula je također odličan izvor vlakana, a brojna istraživanja su pokazala da vlakna reguliraju razinu krvnog tlaka i kolesterola.

Kurkuma

Ovaj začin ima moćna protuupalna svojstva. Sadrži kurkumin koji smanjuje kroničnu upalu u tijelu, vodećeg uzročnika arterioskleroze (otvrdnuća arterija). Istraživanja su pokazala da kurkumin za čak 26% smanjuje nakupljanje naslaga masti u arterijama.

Cimet

Samo jedna žličica cimeta dnevno može smanjiti nakupljanje masti u krvnim žilama i na taj način smanjiti rizik od nakupljanja plaka u arterijama. Također smanjuje razinu lošeg kolesterola za čak 26%.

Zeleni čaj

Odličan je izvor katehina, spojeva koji smanjuju razinu kolesterola u krvi. Zeleni čaj doprinosi zdravlju srca tako da smanjuje rizik od nastanka pretilosti i dijabetesa tipa 2. Također može smanjiti rizik od nastanka različitih vrsta raka.

Špinat

Zbog visoke razine kalija i folne kiseline, špinat učinkovito regulira razinu krvnog tlaka. Samo jedna porcija špinata dnevno može smanjiti rizik od nastanka srčanog udara za čak 11%. Špinat, kao i sve ostale vrste zelenog lisnatog povrća, trebaju postati dio vaše svakodnevne prehrane.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Očistite organizam i osnažite tijelo ovim ukusnim juhama

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije