Dermatolozi upozoravaju na opasne trendove koji mogu oštetiti kožu i kosu

Dermatolozi upozoravaju na opasne trendove koji mogu oštetiti kožu i kosu

Dermatolozi upozoravaju na opasne trendove koji mogu oštetiti kožu i kosu
  • Objavljeno: Srijeda, 06.07.2022.
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:
Izvor slike: 123RF

Svakog dana nastaju novi trendovi na društvenim mrežama, ali nisu svi vrijedni tog statusa. Sve više informacija o njezi kože i kose na Instagramu, TikToku i drugim mrežama pokazao se dvosjeklim mačem za profesionalce.

"S medicinskog stajališta, sjajno je imati pacijente koji su istraživali tretmane i različite informacije, ali može potrajati neko vrijeme da se isprave dezinformacije", govori dr. Beth Goldstein, dermatologinja i predsjednica Središnjeg dermatološkog centra u Sjevernoj Karolini. Dr. Goldstein često educira svoje pratitelje na svom TikTok profilu pa je tako demantirala jednog autora koji je govorio o povezanosti krema za sunčanje i oboljenja od raka.

Maslinovo ulje za kosu

A jedan od novijih trendova koji se pojavio na TikToku uključuje maslinovo ulje. Iskustvo s pacijentom podijelila je dr. Elaine Kung, dermatologinja i osnivačica Future Bright Dermatology. Budući da je pacijentica bila redovita, dr. Kung je znala njezine uobičajene probleme s kožom.

No, tog dana nešto je bilo drugačije jer su cijelo tjeme i kosa te žene bili masni, a lice prekriveno prištićima. Pacijentica je otkrila novost svoje rutine u njezi kože. Čula je da svakodnevno pranje kose nije dobro za tjeme kao i za kosu te da bi umjesto toga trebalo koristiti maslinovo ulje.

"Zato te svrbi", prisjeća se dr. Kung kako je objasnila pacijentici kada je vidjela cijelu situaciju. "Ne ispire se znoj, masnoća s kose i razna onečišćenja iz zraka. Sve se to hvata u zamku maslinovim uljem, a ono se kasnije razmazuje po licu zbog čega nastaju akne", objasnila je dr. Kung. Pacijentica je objasnila kako autor nije imao medicinskih dokaza, ali je imao milijun pratitelja na društvenoj mreži.

Zašto influenceri stavljaju velike količine kreme ili šampona?

Ovakvi scenariji su sve češći jer pacijenti ne slušaju savjete o njezi kože od profesionalaca ili stručnjaka nego od kreatora sadržaja na popularnim društvenim mrežama. Ponekad se dezinformacije nenamjerno prenose korisnicima zbog vizualne prirode videozapisa. "Kada pogledate utjecajne osobe kad demonstriraju korištenje proizvoda, često prikazuju velike količine kreme ili sredstva za čišćenje", objašnjava dr. Kung te dodaje kako je manje – više!

Mala količina hidratantne kreme ne vidi se dobro na kameri, što utječe na rezultate influencera. Njihov glavni cilj je učiniti svoje videozapise vizualno što ugodnijim i privlačnijim kako bi privukli pozornost. "Neki ljudi su mi rekli da nikada u životu nisu koristili toliko proizvoda za kožu, ali i da s time njihova koža ne postaje bolja", dodaje dr. Kung.

Jedna njena pacijentica imala je šest koraka u jutarnjoj i večernjoj rutini njege kože samo kako bi potrošila sve proizvode koje je kupila zbog preporuke influencera. "Dakle, ima hrpu stvari za koje se osjeća dužnom koristiti i ne baciti ih.", prisjeća se. Ono na što stručnjaci upozoravaju je što takve dezinformacije mogu postati opasne poput konturiranja uz pomoć kreme za sunčanje sa zaštitnim faktorom.

"Ovi utjecajni ljudi nemaju medicinsko iskustvo", tvrdi Mina-Jacqueline Au, osnivačica i izvršna direktorica Vivre SkinLabsa. "Oni ne znaju posljedice nego rade stvari jer moraju postati viralne. To im je cilj", dodaje.

Stručnjaci ne mogu konkurirati influencerima na društvenim mrežama

Kako bi se borili protiv dezinformacija, mnogi stručnjaci za njegu kože morali su angažirati upravitelje društvenih mreža kako bi educirali svoje pacijente na društvenim mrežama. Ali za razliku od influencera kojima je to posao s punim radnim vremenom, mnogi dermatolozi i stručnjaci, uz svoj regularni posao, nemaju vremena kreirati sadržaj i za društvene mreže. "Svaki video od 15-30 sekundi je zapravo dva sata rada", rekla je dr. Kung te dodaje kako osim snimanja i montaže, vrijeme joj oduzima smišljanje na ideju uratka te objavljivanje.

"Problem je što mi nismo profesionalni zabavljači ili info-taineri. Većina ljudi koji gledaju moje videe ne gledaju ih duže od dvije do četiri sekunde. Dakle, kako objasniti nešto u dvije do četiri sekunde?", pita se dr. Kung.

"Ohrabrujem ljude da također pogledaju informacije iz više izvora koji ne moraju nužno naići na vašu odabranu društvenu mrežu", objašnjava dr. Goldstein te dodaje da je potrebno tražiti što bolje možete vjerodostojnost neke informacije. Stručnjaci za njegu kože pozivaju ljude i da koriste svoje vještine kritičkog razmišljanja, a u slučaju nedoumice, slobodno se javiti stručnjaku.

Vezani sadržaj:

Vitashop

Najnovije

Najčitanije