Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

5 vitamina za svaki dan

5 vitamina za svaki dan

5 vitamina za svaki dan
  • Objavljeno: Četvrtak, 05.03.2009.
  • Broj pregleda: 4.287
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

5 vitamina trebamo svakodnevno unositi u organizam da bi održali dobro funkcioniranje njegovih osnovnih funkcija i osjećali se zdravi i poletni.

Svatko se treba zapitati uzimali dovoljno ovih vitamina tijekom dana.

Vitamin B12

Sudjeluje u stvaranju DNA, te u održavanju zdravlja živaca i crvenih krvnih stanica.

Trenutna preporučena dnevna količina u Europi je 1 mikrogram za odrasle osobe, dok je u Sjedinjenim Američkim Državama 2.4 mikrograma. No prema nekim stručnjacimaa potrebno je povisiti količinu na 6 mikrograma prema istraživanju objavljenom u siječnju 2006. godine u časopisu "American Jorunal of Clinical Nutrition".

Najbolji izvori su: s obzirom da je vitamin B12 vezan za proteine najviše ga ima u hrani kao što su meso, riba, jaja i mliječni proizvodi kao jogurt i mlijeko.

Vitamin C

Već je dugo poznato da je ovaj vitamin neophodan u izgradnji kolagena, strukturnoj jedinici kostiju, kože, krvnih žila i drugih tkiva.

Trenutna preporučena dnevna količina je 90 miligrama za muškarce i 75 miligrama za žene. Organizam dnevno može maksimalno apsorbirati samo oko 400 miligrama.

Njabolji izvori su: gotovo sve voće i povrće uključujući naranče, zelenu papriku, jagode, brokulu, dinju i rajčicu, bijelu repu, slatki krumpir i bamiju.

Vitamin D

Najvažniji učinci su fokusirani na kosti, zajedno s kalcijem pomaže u njihovoj izgradnji i održavanju čvrstoće. Dnevne preporučene količine su sada 400 IU (International Units, međunarodne jedinice) za djecu prema najnovijim smjernicama i 600 IU za starije od 71 godinu, s ostalim skupinama koji trebaju negdje između toga.

Najbolji izvori: danas se oslanjamo na obogađeno mlijeko i pahuljice za doručak iz kojih dobivamo većinu vitamina D uneseniog hranom. Osim nekih vrsta riba, kao što su haringa i sardine, ne postoji puno prirodnih izvora u hrani, što nas dovodi do dodataka prehrani i sunčanju.

Vitamin E

Znanastvenici nisu još otkrili sve važnosti vitamina E i njegove učinke na zdravlje, ali znaju da ima važnu ulogu u funkcioniranju imunog sustava, u borbi protibv slobodnih radikala, stvaranju crvenih krvnih stanica (eritrocita) i apsorpciji vitamina K. Preporučena dnevna količina je u muškaraca i žena 23 ili 25 miligrama, i zbog činjenice da je hrana bogata vitaminom E porijeklom iz orašastih plodova i ulja, neke dijete sa malo masti mogu imati nedostatan unos vitamina E.

Najbolji izvori su: ulje pšeničnih klica, potom sjemenke suncokreta, kuhani špinat, bademi, ulje bojadistarkog bodlja i lješnjaci.

Vitamin K

U organizmu je važan za stvaranje različitih proteina. Neki od njih koriste za stvaranje faktora zgrušavanja koji sudjeluju u zgrušavanju krvi koje je neophodno kod zaraštanje rana.

Preporučena dnevna doza je 90 mikrograma za žene i 120 mikrograma za muškarce. Srećom, nedostatak vitamina K je vrlo rijedak.

Najbolji izvori su: špinat, brokula, šparoge, kelj, rikola, zelena salata, sojino ulje, ulje kanole, maslinovo ulje i rajčice.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Doručak - recepti za savršen početaka dana

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije