Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Zašto volimo sjemenke lana?

Zašto volimo sjemenke lana?

Zašto volimo sjemenke lana?
  • Objavljeno: Ponedjeljak, 08.07.2013.
  • Broj pregleda: 2.154
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Neki ih smatraju najzdravijom namirnicom svijeta. Postoje dokazi koji upućuju da smanjuju rizik od nastanka srčanih bolesti, raka, srčanog udara i dijabetesa.

Sjemenke lana su se uzgajale u Babilonu čak 3000 godina prije Krista. Vjerovalo se da imaju moćna ljekovita svojstva.

Sadrže brojne hranjive i ljekovite tvari. Omega 3 masne kiseline koje sadrže imaju odlično djelovanje na zdravlje srca i krvožilnog sustava. Jedna žlica sjemenki lana sadrži oko 1.8 grama omega 3 masnih kiselina.

Lignani koji pripadaju skupini fitoestrogena imaju odlična antioksidativna svojstva. Sjemenke lana sadrže čak 75 do 800 puta više lignana, u odnosu na druge namirnice biljnog porijekla.

Sjemenke lana sadrže topiva i netopiva vlakna koja su potrebna za pravilan rad probavnog sustava.

Rak

Nedavna istraživanja su pokazala da sjemenke lana smanjuju rizik od nastanka raka dojke, prostate i debelog crijeva.

Omega 3 masne kiseline usporavaju širenje stanica raka, a lignani štite zdrave stanice od kancerogenih. Također blokiraju enzime koji su uključeni u procesu širenja i rasta kancerogenih stanica.

Kardiovaskularni sustav

Istraživanja su pokazala da omega 3 masne kiseline štite kardiovaskularni sustav. Smanjuju rizik od nastanka kronične upale u tijelu, smanjuju već postojeću kroničnu upalu i normaliziraju broj otkucaja srca.

Omega 3 masne kiseline također smanjuju rizik od nakupljanja plaka na arterijama koji može uzrokovati srčani i moždani udar. Sjemenke lana uspješno reguliraju razinu kolesterola u krvi. Samo 4 žličice dnevno će biti dovoljno da povećate razinu dobrog (HDL) i smanjite razinu lošeg (LDL) kolesterola.

Dijabetes

Preliminarna istraživanja su pokazala da lignani iz sjemenki lana reguliraju razinu šećera u krvi i smanjuju rizik od nastanka dijabetesa tipa 2.

Valunzi

Jedno istraživanje je pokazalo da 2 žlice sjemenki lana dnevno može smanjiti intenzitet valunga za čak 57%.

Sjemenke lane nisu magične!

Zanimljivo je promatrati sjemenke lana kao čudesnu hranu zbog brojnih zdravstvenih prednosti. Ipak, trebate znati da ne postoji magična hrana koja će garantirati život bez ikakvih zdravstvenih poteškoća. Sjemenke lana nisu i ne bi smjele biti zamjena lijekovima.

Tko ih treba izbjegavati?

Trudnice i dojilje svakako trebaju izbjegavati sjemenke lana jer nije dokazano da ne škode razvoju i rastu bebe.

Savjeti za korištenje

Stručnjaci vjeruju da je bolje konzumirati sjemenke lana, u odnosu na ulje lana koje sadrži samo neke dijelove sjemenki. No, također ističu da trebate biti upućeni u aktualne rezultate istraživanja, koji se nažalost prečesto mijenjaju.

Optimalna doza nije poznata. Trenutna preporučene doza je 1 do 2 žlice dnevno. Najbolje je da ih jedete mljevene, odnosno zdrobljene jer cjelovite sjemenke lana u pravilu samo prođu kroz probavni sustav, a vaše tijelo ne apsorbira nikakve hranjive tvari.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Najzdravije namirnice za prosinac

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije