Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Dulje žvakanje ne smanjuje količinu hrane konzumirane tijekom sljedećeg obroka

Dulje žvakanje ne smanjuje količinu hrane konzumirane tijekom sljedećeg obroka

Dulje žvakanje  ne smanjuje količinu hrane konzumirane tijekom sljedećeg obroka
  • Objavljeno: Nedjelja, 19.01.2014.
  • Broj pregleda: 31
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Istraživači sa Sveučilišta u Iowi su otkrili da dulje žvakanje hrane smanjuje apetit nakon jela, no ne i količinu hrane konzumirane u sljedećem obroku.

Taj je zaključak povezan i s povećanjem razine glukoze u krvi, većom koncentracijom hormona kolecistokinina (CCK) te manjom razinom hormona ghrelina, koji ukazuju na povećanje zasićenosti. Kada je zasićenost hranom veća, više će vremena proći do ponovne pojave apetita i potrebe za hranom.

Produljite osjećaj sitosti i brže smršavite uz ove trikove!

Primijećeno je da brzo jedenje s velikim zalogajima i brzim gutanjem može doprinijeti prejedanju i biti povezano s povišenom tjelesnom težinom. Autori istraživanja željeli su otkriti utječe li dulje žvakanje na osjećaj sitosti nakon jela, razinu glukoze u krvi nakon jela i količinu hrane konzumirane u sljedećem obroku.

Nakon što tijekom čitave noći nisu ništa jeli, skupini od 21 zdravog muškarca normalne tjelesne težine poslužena je pizza (183 grama, 490 kalorija) narezana na 24 jednaka komada (veličine 3,8 x 2,5 cm). Od sudionika se tražilo da svaki komad pizze žvaču ili 15 ili 40 puta prije gutanja. Apetit prije i nakon obroka je određen kroz odgovore na različita pitanja.

Rezultati su pokazali pozitivan učinak na sitost nakon obroka kod ispitanika koji su žvakali pizzu 40 puta, u usporedbi s onima koji su žvakali samo 15 puta - oni koji su više žvakali bili su manje gladni, manje su mislili na hranu i imali su manju želju za njom. No, nije bilo razlike u osjećaju sitosti.

Isprobajte uvjerljivo najbolji trening za mršavljenje!

Ipak, dulje žvakanje dovelo je bržeg probavljanja, zbog čega su hranjive tvari brže dospjele u krv. No, oni koji su više žvakali nisu jeli manje tijekom sljedećeg obroka.

Autori zaključuju da bi njihova otkrića mogla ukazivati na to da dulje žvakanje povećava zasićenost, dok bi istovremeno kraće žvakanje moglo povećati rizik od debljanja zbog smanjenja osjećaja sitosti.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Vodič za detoksikaciju

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najčitanije zanimljivosti