Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Imaju li astmatičari veći rizik od nastanka srčanih bolesti?

Imaju li astmatičari veći rizik od nastanka srčanih bolesti?

Imaju li astmatičari veći rizik od nastanka srčanih bolesti?
  • Objavljeno: Srijeda, 19.11.2014.
  • Broj pregleda: 71
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Ako patite od astme koja je toliko uznapredovala da morate svaki dan uzimati lijekove, možda imate povećan rizik od nastanka srčanog udara, otkrivaju nam to američki znanstvenici, čije je rezultate istraživanja prenosi Prevention.

Znanstvenici su u razdoblju od 9 godina proučavali zdravstveno stanje 7000 osoba, od kojih je njih 156 patilo od astme koja je bila toliko intenzivna da su svaki dan morali uzimati lijekove. U istraživanju je sudjelovalo i 511 astmatičara, ali njihova astma nije bila toliko intenzivna, odnosno nisu lijekove trebali uzimati svaki dan. Kada su znanstvenici promatrali rezultate istraživanja, došli su do zapanjujućih rezultata.

Astmatičari, koji su lijekove trebali uzimati svaki dan, su imali za čak 60% veći rizik od nastanka kardiovaskularnih bolesti, srčanog ili moždanog udara, bez obzira na ostale faktore, kao što su pušenje, visok krvni tlak i visok kolesterol.

Znanstvenicima još uvijek nije jasno zašto lijekovi za kontroliranje astme povećavaju rizik od nastanka srčanog udara, ali vjeruju da svakodnevna potreba za lijekovima protiv astme označava prisutnost kronične upale u tijelu, a prethodna istraživanja su pokazala da kronična upala povećava rizik od nastanka niza bolesti, uključujući i bolesti kardiovaskularnog sustava.

Ako ste i vi jedan od astmatičara koji trebaju uzimati lijekove svaki dan, probajte uvesti navike koje mogu smanjiti rizik od nastanka srčanih bolesti, kao što su pravilna i uravnotežena prehrana, tjelovježba, prestanak pušenja i smanjenje razine stresa.

Komentari

Najčitanije zanimljivosti