Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Moderne dijete mogu doprinijeti razvoju osteoporoze

Moderne dijete mogu doprinijeti razvoju osteoporoze

Moderne dijete mogu doprinijeti razvoju osteoporoze
  • Objavljeno: Subota, 24.07.2010.
  • Broj pregleda: 1.104
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Moderne dijete u kojima nema mliječnih ili pšeničnih proizvoda stavljaju mlade žene pod rizik od razvoja osteoporoze u kasnijem dijelu života, upozoravaju stručnjaci.

Istraživanje nam pokazuje da je gotovo trećina žena toliko očajno u želji za gubitkom težine, da su u stanju izbaciti cijele skupine hrane.

Upozorenje dolazi samo nekoliko tjedana nakon što je Gwyneth Paltrow otkrila kako boluje od osteopenije, bolesti stanjivanja kostiju koja može biti preteča osteoporoze.

37-godišnja glumica slijedi strogu dijetu s minimalnim udjelom sira, mlijeka, maslaca i ostalih mliječnih proizvoda koji su bogati izvori kalcija, koji je najvažniji za jačanje kostiju.

Anketa o prehrambenim navikama 4.500 britanskih žena otkrila je da njih 30 posto izbjegava cijelu skupinu hrane kada pokušava smršaviti za ljeto. 28 posto njih se odriče sira, dok 11 posto svih mliječnih proizvoda. Više od 40 posto izbacuje kruh, koji je pun kalcija.

A više od četvrtine ispitanica (26 posto) na deklaraciji proizvoda gleda samo količinu masti i kalorija, a zanemaruje sve ostale informacije o nutritivnom sadržaju.

Neuspjeh u izgradnji čvrstih kostiju do 35 godine povećava rizik od osteoporoze u kasnijem životu.

Stanje utječe na tri milijuna Britanaca, a krivo je za više od 230.000 slomljenih kostiju godišnje, s tim da su zapešća, kralježnica i kukovi najkrhkiji.

Agencija za standard hrane preporučuje odraslim osobama kako bi trebali biti u mogućnosti konzumirati 700mg kalcija dnevno, koje trebaju dobiti iz raznolike i uravnotežene prehrane.

Dobri izvori kalcija osim kruha i mliječnih proizvoda uključuju brokulu, kupus, tofu i orahe.

Sardine, srdele, i druge ribe koje jedemo s kostima su također bogate mineralima.

Glasnogovornik Nacionalnog društva za osteoporozu rekao je: "Najnovije istraživanje ističe zabrinjavajuće posljedice koje fizički izgled može imati na zdravlje kostiju. I kalcij i masti imaju ulogu u izgradnji kostiju, tako da moderne dijete koje ih izbacuju iz prehrane, ne mogu biti ništa drugo nego štetne."

"Postoji preveliki pritisak kako bi bili vitki, ali pokušavajući ostati što više vitki, opasno si narušavamo zdravlje kostiju"

"Niskomasni mliječni proizvodi svuda su dostupni, a mnogi zapravo sadrže više kalcija nego punomasne verzije. Na primjer, obrano mlijeko ima više kalcija nego punomasno mlijeko."

Komentari

Najčitanije zanimljivosti