Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Kako udobnije putovati

Kako udobnije putovati

Kako udobnije putovati
  • Objavljeno: Petak, 09.09.2011.
  • Broj pregleda: 472
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Krećete na godišnji odmor? Da ga ne biste zakomplicirali već na početku, nudimo nekoliko jednostavnih savjeta za vašu sigurnost i udobnost.

Ljeto je vrijeme kada većina nas planira zaputiti se na zasluženi godišnji odmor. No, koliko god putovanje može biti ugoda, u biti je stres za organizam jer promjena dnevnog ritma dodatno je opterećenje za pojedine organe.

Da bi ipak što više uživali u putovanju i lakše ga podnijeli, važno je dobro se pripremiti i što bolje ga unaprijed isplanirati. Kako bismo vam u tome barem malo pomogli, donosimo nekoliko savjeta kojih bi se trebali pridržavati:

  • Za put obucite udobnu odjeću od prirodnih vlakana (lan, pamuk...) koja će dopustiti vašoj koži da diše.
  • Važno je obuti ugodnu obuću koja neće opterećivati vaše noge (visoke potpetice ostavite za večernje izlaske).
  • Dugotrajna putovanja negativno djeluju na probavni sustav i gotovo redovito dovode do zatvora. Kako biste to izbjegli, pijte dovoljno tekućine (misli se na mineralnu vodu, sokove ili neki multivitaminski napitak koji će vam vratiti svježinu).
  • Ponesite sa sobom hranu koja sadrži vlakna (svježe sezonsko voće i povrće), a ujedno može poslužiti i za osvježenje.
  • Korisno je i ponijeti bademe, kikiriki ili grožđice jer su dobar izvor energije.
  • Ako voće za osvježenje kupujete tijekom putovanja, pobrinite se za to da ga dobro operete ili se odlučite za ono koje se može oguliti.
  • Ako na put krećete rano ujutro, nemojte preskočiti doručak da biste dobili na vremenu. Radije se probudite malo ranije i organizmu priuštite najvažniji dnevni obrok.
  • Izbjegavajte čaj i kavu - oni su diuretici, tj. pospješuju gubitak vode iz tijela. Ako ipak ne možete bez kave, odlučite se za onu bez kofeina.
  • Izbjegavajte i alkohol jer on dovodi do dehidracije, a ionako nije poželjan ako vozite.
  • Za svaki slučaj, ne postignu li ove mjere svoj učinak, ponesite sa sobom i neki biljni laksativ (npr. Bekunis) koji će vas riješiti neugode na samom početku odmora.
  • Ako putujete na udaljena mjesta, napravite kratak odmor najmanje svaka dva sata.
  • Tijekom predaha priuštite si laganu akupresurnu masažu vrata, ramena i gornjih dijelova leđa (ako ih možete dohvatiti) ili jednostavno kratko prošetajte umjesto da se zalijepite za šank kakva kafea ili restorana pokraj puta.
  • Ako bolujete od neke kronične bolesti i redovito uzimate lijekove, pobrinite se za to da sa sobom ponesete količinu koja će vam biti dostatna tijekom cijeloga godišnjeg odmora.
  • U torbu obvezno stavite i antiseptik za rane (npr. Octenisept).

Želimo vam ugodno i nadasve sigurno putovanje!

Komentari

Najnovije

Najčitanije