Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Google prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Cjelovite žitarice: zašto su dobre

  • Objavljeno: 26.12.2010.
  • Izmjena: 29.07.2015.

Cjelovite žitarice: zašto su dobre

Sadržaj

  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Što jesti?

Cijela zrna su zrna žitarica koja nisu obrađena, a sadrže klice, endosperm i ljusku, za razliku od rafiniranih žitarica, koje zadržavaju samo endosperm. Cjelovite žitarice su prirodni izvor proteina i ugljikohidrata.

Cjelovite žitarice su potrebne za pravilnu probavu, smiruju živčani sustav, potiču spavanje i zadovoljavanju glad, čime se smanjuje želja za hranom, dok vas opskrbljuju energijom i izdržljivošću, dobrim refleksima, pamćenjem i jasnim razmišljanjem. Cjelovite žitarice zahtijevaju različite probavne postupke od rafiniranih žitarica.

Mnoge žitarice su blago kisele, a većina bolesti uključuje pretjerano kiselo stanje u krvi, tako da one moraju biti dobro prožvakane, a slina je potrebna za njihovo pravilno probavljanje, od vrha do dna gastrointestinalnog trakta.

Amarant

Odlična je za one koji imaju povećane prehrambene potrebe, kao što su dojilje, trudnice, djeca i oni koji rade fizičke poslove. Bolji je izvor lizina od drugih žitarica, a ima intenzivan okus (i vrlo je skup), pa se može miješati s drugim žitaricama. Sadrži 15-18 posto bjelančevina, bogat je vlaknima, aminokiselinama, vitaminom C, ima više kalcija, magnezij i silicija od mlijeka.

Ječam

Ječam je dobar za žuč i živce, a lako se probavlja. Cjeloviti ječam je hranjiviji od obrađenog, ima više vlakana, dva puta više kalcija, tri puta više željeza i 25 posto više proteina. Pečenje će ga učiniti alkalnim, potiče probavu i dobra je zamjena za kavu. Također pomaže dojenčadi tolerirati majčino mlijeko.

Heljda

Heljda poboljšava apetit i jača probavu. Ona sadrži rutin, bioflavonoid koji može smanjiti krvni tlak i poboljšava cirkulaciju ruku i nogu. Proklijala heljda je veliki izvor enzima, klorofila i vitamina.

Kukuruz

Kukuruz je dobar za zdrave zube i desni, pomaže bubrezima, kod seksualnih problema i poboljšava probavu.

Proso

Proso jača bubrege, smanjuje bakterije u ustima, bogat je bjelančevinama i silicijem, pomaže u sprečavanju pobačaja i smanjuje rast gljivične infekcije. Pečen će pomoći ako imate proljev, probavne smetnje i dijabetes. Također može olakšati jutarnje mučnine.

Zob

Zob pomaže živčanom i reproduktivnom sustavu, jača srčane mišiće i uklanjanje kolesterol iz arterija i gastrointestinalnog trakta. Korisna je kod probavnih smetnji, seksualne disfunkcije, nadutosti, dijabetesa, živčane napetosti i dizenterije. Pomaže gustoći kostiju i obnovi vezivnog tkiva, a bogata je silicijem. Također sadrži fosfor, koji je potreban za mozak i živčane formacije u djece.

Quinoa

Quinoa je bliski srodnik amaranta. Ona jača cijelo tijelo i bogata je proteinima. Sadrži više kalcija od mlijeka, vrlo je dobar izvor željeza, fosfora, B i E vitamina. Izvrstan je izbor za vegetarijance.

Riža

Riža izbacuje toksine iz tijela. Bogata je vitaminom B, tako da će pomoći kod živčane napetosti i depresija. Može se koristiti za mučninu, dijabetes i proljev. Bijeloj riži nedostaju vlakna i esencijalni nutrijenti. Stara kineska poslovica kaže da smeđa riža čuva duhovnu i fizičku snagu.

Raž

Raž povećava snagu i izdržljivost, čisti arterije i dobra je za nokte, kosu i zdravlje kostiju. Korisna je za liječenje migrene i jača zubnu caklinu.

Pšenica

Pšenica smiruje um te pomaže da se usredotočite. Može se koristiti u slučajevima nesanice, lupanja srca, simptoma menopauze, razdražljivosti i poremećaja živčanog sustava. Jedite ju umjereno, ako ste pretili. Može se koristiti u slučajevima mokrenje u krevet i proljeva. Treba ju jesti s oprezom, ako imate alergije.

Sadržaj

  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Tagovi:

Komentari

Trenutno nema komentara

Prijavite se ili registrirajte da biste mogli komentirali sadržaj.

    Najnovije

    Najčitanije

    
    Zatvori oglas