Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Ublažite sindrom nemirnih nogu

Ublažite sindrom nemirnih nogu

Ublažite sindrom nemirnih nogu
  • Objavljeno: Subota, 09.02.2013.
  • Broj pregleda: 9.747
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Sindrom nemirnih nogu (restless legs syndrome - RLS) može značajno narušiti kvalitetu spavanja. U nogama možete osjećati žarenje, peckanje, trzanje i nagle neobjašnjive pokrete. Donosimo vam nekoliko savjeta pomoću kojih možete ublažiti sindrom nemirnih nogu i dobiti kvalitetan san koji vam je neophodan.

Rutina je važna

Odlazak na spavanje i buđenje u približno isto vrijeme poboljšat će kvalitetu spavanja. Kada patite od sindroma nemirnih nogu, nepravilan ciklus spavanja može uzrokovati umor i simptomi će biti još izraženiji, a trnci u nogama će ugroziti vaš san. Obratite pažnju na količinu sna koja vam je potrebna. Većini odraslih osoba je dovoljno 7 do 9 sati sna svake noći.

Istegnite se prije spavanja

Polagano istezanje prije spavanja će vam pomoći. Istegnite cijelo tijelo. Najbolji položaj je kada sjednete na pod, s nogama ispruženima ispred sebe i rukama pokušavate što više i duže držati stopala. Istezanje je od velike važnosti za osobe koje svakodnevno cijeli dan sjede.

Smanjite unos kofeina

Kava, čaj, čokolada i kola sadrže dosta kofeina te vas održavaju budnim. Kofein može sindrom nemirnih nogu učiniti još gorim. Popijte kavu u jutarnjim satima, a izbjegavajte unos kofeina u popodnevnim satima. Važno je da znate da kod nekih osoba kofein djeluje i do 12 sati.

Topla kupka

Topla kupka prije spavanja će vas opustiti i olakšati vam da zaspite. U kupku dodajte nekoliko kapljica omiljenog eteričnog ulja kako biste se što bolje opustili i ublažili simptome sindroma nemirnih nogu.

Vježbajte

Umjerena tjelovježba tijekom dana će vam olakšati da zaspite. Šetnja je jedan od najboljih izbora, naročito ako ćete malo ubrzati tempo. Jedno istraživanje je pokazalo da tjelovježba ublažava sindrom nemirnih nogu i općenito poboljšava kvalitetu sna. Zapamtite da vaša tjelovježba treba biti umjerena jer tjelovježba visokog intenziteta 2 do 3 sata prije spavanja simptome sindroma nemirnih nogu može učiniti još gorima.

Vježbajte jogu

Joga obuhvaća 3 osnovna pravila koja će olakšati simptome, a to su istezanje, duboko disanje i opuštanje. Pokrete možete vježbati sami ili se upisati na tečaj. Joga će opustiti vaš um, ali i tijelo te će poboljšati kvalitetu življenja.

Ugasite elektronske uređaje

Gledanje televizora ili rad na računalu će simptome sindroma nemirnih nogu učiniti još gorima. Vama treba opuštanje, a stručnjaci ističu da vam televizor niti računalo u tome neće pomoći. Ako ste naviknuli opuštati se uz televizor, gledajte ga u večernjim satima, ali ugasite prije nego pođete spavati.

Izbjegavajte alkohol i cigarete

Alkohol i cigarete prije spavanja značajno narušavaju kvalitetu spavanja, a mogu pogoršati simptome sindroma nemirnih nogu. Nikotin će svakako potaknuti trzanje nogu, stoga ga izbjegavajte barem 1 sat prije spavanja. Alkohol možda djeluje opuštajuće, ali će uzrokovati buđenje tijekom noći, zbog čega ćete se ujutro i dalje osjećati umorno.

Unosite željezo

Osobe koje pate od sindroma nemirnih nogu uglavnom nemaju dovoljno željeza u tijelu. Vašem tijelu treba željezo kako bi se oslobađao dopamin, tvar koja pomaže u kontroli pokreta. Obratite se svom liječniku kako biste dobili suplemente željeza. Ako počnete piti suplemente, odlično bi bilo da popijete čašu svježe iscijeđenog soka od naranče jer će vitamin C potaknuti apsorpciju željeza.

Komentari

Najnovije

Najčitanije