14 savršenih priloga uz glavno jelo

14 savršenih priloga uz glavno jelo

14 savršenih priloga uz glavno jelo
  • Objavljeno: Srijeda, 18.05.2022.
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:
Izvor slike: 123RF

Dobro odabrani prilog može savršeno upotpuniti glavno jelo. Osim ukusnog doživljaja, prilog može biti dodatni izvor vitamina, minerala i drugih hranjivih tvari koje glavno jelo ne sadrži. U nastavku donosimo ukusne prijedloge zdravih priloga.

Špinat

Špinat obiluje kalijem, magnezijem i vitaminima A i K. Pripremite smrznuti špinat u nekoliko minuta i priuštite organizmu dodatne hranjive tvari.

Divlja riža sa sušenim rajčicama

Divlja riža ima znatno više vlakana od drugih vrsta riže. Također sadrži puno hranjivih tvari, ugodan orašasti okus i ukusnu teksturu. Oplemenite rižu sušenim rajčicama i prepustite se ukusnom i hranjivom obroku.

Mlada mrkva s umakom od brusnica i pekan oraha

Mrkva je puna vitamina A čuva zdravlje očiju. Zbog svoje intenzivne boje, odlično se uklapa uz gotovo svako jelo, a zbog slatkastog okusa, idealno odgovara uz kiselkaste umake. Pripremite kuhanu mladu mrkvu uz umak od brusnice i usitnjenim pekan orasima.

Pire krumpir s pečenim češnjakom

Ovom klasičnom prilogu dajte novu i aromatičnu notu pečenog češnjaka. Razdvojite češnjak na češnjeve i s ljuskom ih poslažite na papir za pečenje. Pospite ih maslinovim uljem i pecite 35 do 40 minuta na 200°C u pećnici. Kada se ohlade, ogulite ljusku i poslužite glavno jelo uz pire krumpir s pečenim češnjakom.

Kelj i bijeli grah

Ova kombinacija namirnica nije uobičajena ali je izrazito hranjiva i puna vlakana. Napravite kelj kuhan na pari i pomiješajte ga s kuhanim bijelim grahom, uz dodatak maslinovog ulja, češnjaka i malo soli.

Pripremite salatu od kelja i jabuke!

Blitva

Blitva također obiluje hranjivim tvarima i mnoštvom vlakana, a najčešće ju pripremamo uz ribu. Za promjenu, pripremite blitvu na salatu uz mozzarella sir, češnjak i cherry rajčice.

Punjeni krumpir

Iako nije na glasu kao najzdravija namirnica, krumpir sadrži kalij i vlakna. Može se jesti oguljen ili s kožom, topao ili hladan. Krumpir možete i drugim povrćem, sirom ili mesom, i zapeći u pećnici.

Pečene šparoge s balzamičnim octom

Šparoge su pune vitamina K, vlakana i folne kiseline. Kratko blanširajte šparoge, a potom ih zapecite u tavi ili pećnici. Prelijte balzamični ocat preko pečenih šparoga i poslužite uz meso ili ribu.

Quinoa sa crvenom paprikom i bosiljkom

Quinoa sadrži fosfor, kalij i željezo. Kuhanu quinou začinite mljevenom crvenom paprikom i svježim bosiljkom, te poslužite uz ribu ili piletinu na žaru.

Mahune

Mahune su niskokalorična namirnica, bogata hranjivim tvarima.Možete ih pripremiti kao varivo uz mljeveno meso, pečene kao prilog ukusnom pečenju ili ribi, a možete ih konzumirate i svježe na salatu.

Prokulica s pekan orasima i lukom

Niste ljubitelj prokulica? Možda je vrijeme da im pružite još jednu šansu. Prokulice su pune vlakana i kalija, a u kombinaciji s prženim lukom i usitnjenim pekan orasima, čine savršenu kombinaciju koju možete jesti i kao samostalno jelo.

Kupus salata sa tostiranim kikirikijem

Sirovi kupus je bogat hranjivim tvarima i vitaminom C, te može zaštiti od određenih vrsta raka kao što je rak prostate, rak debelog crijeva i rak dojke. Na suhoj tavi kratko tostirajte očišćeni kikiriki iz ljuske, a kada se ohladi, pospite ga preko salate od kupusa i poslužite uz piletinu sa roštilja.

Isprobajte tacose s bakalarom i salatom od kupusa!

Kelj s lukom i slaninom

Ovo niskokalorično povrće je izrazito hranjivo i štiti protiv raka i drugih bolesti. Na malo maslinovog ulja prepržite luk, dodajte malo slanine i na kraju sitno nasjeckani kelj. Po potrebi dodajte malo vode i poklopite. Pirjajte uz povremeno miješanje, a pred kraj začinite po želji. Kelj je gotov kada sva tekućina ispari.

Slatki krumpir i mrkva s narančinim sokom

Skuhajte mrkvu i slatki krumpir. U zasebnom loncu, na laganoj vatri, kuhajte sok od naranče s naribanom narančinom koricom i malo limuna. Zbog upotrebe narančine kore, birajte organski uzgojene naranče bez pesticida. Kada umak postane gušći, prelijte preko kuhane mrkve i slatkog krumpira.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Doručak - recepti za savršen početaka dana

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Vitashop

Najnovije

Najčitanije