Isprobajte najzdravije namirnice za siječanj

Isprobajte najzdravije namirnice za siječanj

Isprobajte najzdravije namirnice za siječanj
  • Objavljeno: Petak, 03.01.2020.
  • Broj pregleda: 1.106
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:
Izvor slike: 123RF

Sezonske namirnice imaju zasigurno pozitivan učinak na naš organizam. Izvor su brojnih vitamina i igraju zaštitnu ulogu za naš imunitet ovisno o godišnjem dobu u kojem prevladavaju.

U siječnju su nam tako potrebnije jednostavnije namirnice, s niskim glikemijskim indeksom i većim udjelom proteina – kao suprotnost nakon blagdanskog prejedanja.

VOĆE

Agrumi kao vitamini

Nakon mesa, ugljikohidrata i kolača, u siječnju nam dobro dolazi doza vitamina koju ponajprije možemo pronaći u voću. Najpopularnije siječanjsko voće svakako su pripadnici grupe agruma – citrusno voće; naranča, mandarina, klementina, limun, grejp i kiwi. Prepuni su vlaknima i najbolji izvor vitamina C koji će nam u ovim hladnijim danima itekako dobro doći. Osim toga, agrumi su prepuni mineralima, posebice kalijem.

Citrusno voće

Mandarine su najslađe citrusno voće, a uz to, štite naš organizam od prehlade i gripe te nam pomažu pri mršavljenju i održavanju linije. Koža mandarine sadrži spojeve koji snižavaju kolesterol, a bijela ovojnica koja ju obavija prepuna je flavonoida – spojeva koji sprječavaju oksidativne procese u stanici. Zato ih nemojte guliti! Ugodan miris mandarine također popravlja raspoloženje.

Jabuke

Jabuka pripada skupini najzdravijeg voća na svijetu, ali i namirnicama s najvećom količinom pesticida. Bilo bi dobro kupovati organske jabuke. Jabuka sadrži malo zasićenih masti, kolesterola i soli. Odličan je izvor dijetalnih vlakana, a jako dobar izvor vitamina C.

Ananas

Primamljivog je izgleda, a još primamljivijeg okusa i mirisa. Ananas je jedna od najzdravijih namirnica u svijetu. Dobar je izvor dijetalnih vlakana, tiamina, vitamina B6 i bakra. Odličan je izvor vitamina C i mangana. Ananas je jako ukusan sam po sebi, bez ikakvih dodataka. No, to ne znači da ga samo tako i trebate konzumirati.

POVRĆE

Zeleno, zeleno i opet zeleno

Iako je siječanj po sebi siv, njegovo povrće krasi prekrasna zelena boja: kelj, kelj pupčar, cvjetača, špinat, poriluk, celer, peršin, cikla. Bogati su izvor kalija i željeza, a najveći doprinos imaju kada se jedu u različitim navratima. Važna je umjerena i uravnotežena konzumacija.

Kralj povrća

Kelj je glavno povrće u ovom dijelu godine. Pripada skupini zelenog lisnatog povrća, a ima izrazito nizak udio zasićenih masti i kolesterola, što ga čini idealnim i za one koji se u ovom periodu pokušavaju riješiti neželjenih ,,blagdanskih'' kilograma. Uz to, odličan je izvor željeza, magnezija i kalcija, kao i brojnih neophodnih vitamina.

Cvjetača

Jedna je jedna od najzdravijih kupusnjača. Za razliku od ostalih vrsta kupusnjača, cvjetača je izrazito blagog okusa koji odgovara za pripremu raznih jela. Dobar je izvor proteina, tiamina, riboflavina, niacina i magnezija. Sadrži jako malo zasićenih masti i kolesterola. Odličan je izvor dijetalnih vlakana, vitamina C, K, B6, folne kiseline, pantotenske kiseline, kalija i mangana.

Špinat

Špinat, kao i kelj, pripada skupini zelenog lisnatog povrća. Sadrži malo zasićenih masti i kolesterola. Dobar je izvor niacina i cinka, a odličan izvor dijetalnih vlakana, proteina, vitamina A, C, E, K, tiamina, riboflavina, vitamina B6, folne kiseline, kalcija, željeza, magnezija, fosfora, kalija, bakra i mangana. Špinat je jedna od najzdravijih namirnica koju možete konzumirati. Pristupačan je, jednostavan za pripremu i ukusan.

Vezani sadržaj:

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Doručak - recepti za savršen početaka dana

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Najnovije

Najčitanije