Isprobajte najzdravije namirnice za svibanj!

Isprobajte najzdravije namirnice za svibanj!

Isprobajte najzdravije namirnice za svibanj!
  • Objavljeno: Srijeda, 02.05.2018.
  • Broj pregleda: 786
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:
Isprobajte najzdravije namirnice za svibanj!
Izvor slike: Depositphotos

Bob

Ovo je jedna od najstarijih kultiviranih biljaka poznata čovjeku. Pripada porodici mahunarki. Odličan je izvor proteina i složenih ugljikohidrata, a sadrži malo masti. Odličan je jer odgovara svakom režimu prehrane, a naročito je dobar za vegane i vegetarijance. Također je dobar izvor vlakana, vitamina C, folne kiseline, vitamina A i niacina.

Preporučamo vam ukusne pljeskavice od boba i korijandera!

Brokula

Brokulu možete pripremati na razne načine, neki ju čak jedu sirovu kao dodatak salatama. Odličan je izvor vitamina A i C, i folne kiseline i vlakana. Nemojte ju previše kuhati jer ćete u velikoj mjeri smanjiti razinu hranjivih tvari, naročito topivih vlakana, vitamina C i folne kiseline.

Pripremite juhu od brokule i muškatnog oraščića za brži metabolizam!

Mahune

Odličan su izvor vlakana, vitamina A, C i folne kiseline. Možete ih kuhati, dinstati ili dodavati u salate. Mahune su zdrave i stručnjaci ističu da su jedan od najboljih izvora proteina.

Isprobajte ovu odličnu salatu od mahuna (prehrana za krvnu grupu A)!

Luk

Luk je jedna od najzdravijih namirnica svijeta, koja je i više nego pristupačna. Sirovi luk je odličan izvor vlakana, vitamina C i folne kiseline.

Pripremite zdravu juhu od jabuke i luka!

Gljive

Iako postoje razne vrste gljiva, mali broj njih je jestivo. Kultivirane gljive su dostupne tijekom cijele godine, ali u svibnju njihova prava sezona tek započinje. Odličan su izvor riboflavina, niacina, folne kiselina, a nedavno istraživanje je pokazalo da su odličan izvor i vitamina D, koji je neophodan za pravilnu apsorpciju kalcija. Gljive možete pripremati u obliku umaka, na roštilju ili kao dodatak salatama i raznim jelima.

Isprobajte tjesteninu s piletinom i gljivama!

Rabarbara

Ovo je jako stara biljka koja ima odlična ljekovita svojstva. Jedino su stabljike rabarbare jestive, a neki spojevi listova su toksični. Ljekovita svojstva rabarbare dolaze iz njezinog korijena.

Pripremite džem od jagoda i rabarbare!

Špinat

U svibnju započinje prava sezona špinata. U ovo doba je najzdraviji i najukusniji. Odličan je izvor vitamina A, C, E, folne kiseline, kalcija i željeza. Intenzivnog je i neobičnog okusa, koji ne odgovara svima.

Isprobajte smoothie od naranče i špinata za čišćenje organizma!

Jagode

Ukusne su i popularne. Sadrže malo kalorija, odličan su izbor vitamina C i topivih vlakana. Možete ih pripremati na razne načina ili jesti svježe, bez ikakvih dodataka.

Predlažemo vam smoothie od jabuka i jagoda za ubrzanje metabolizma!

Kupine

Pripadaju skupini bobičastog voća. Ukusne su i zdrave. Dobar su izvor vitamina A, folne kiseline, kalija i magnezija, a odličan izvor dijetalnih vlakana, vitamina C, K i mangana.

Pripremite muffine s kakaom i kupinama!

Borovnice

Brojna istraživanja su pokazala da borovnice imaju odlična ljekovita svojstva. Njihovo antioksidacijsko djelovanje će smanjiti rizik od nastanka raznih bolesti. Dobar su izvor dijetalnih vlakana, a odličan izvor vitamina C, K i mangana.

Isprobajte palačinke od posnog sira i borovnica!

Dinje

Neobičnog su okusa koji je kao stvoren za tople dane. Dobar su izvor dijetalnih vlakana, niacina, vitamina B6 i folne kiseline. Među najboljim su izvorima vitamina A, C i kalija.

Pripremite salatu od dinje i pršuta!

Ananas

Iako je dostupan tijekom cijele godine, u svibnju počinje prava sezona ananasa. Sad je najukusniji i najjeftiniji. Odličnog je i osvježavajućeg okusa. Jako je dobar izvor dijetalnih vlakana, vitamina B6, tiamina, a odličan je izvor vitamina C i mangana.

Isprobajte smoothie od ananasa za mršavljenje!

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Najnovije

Najčitanije