Kako ojačati imunološki sustav?

Kako ojačati imunološki sustav?

Kako ojačati imunološki sustav?
  • Objavljeno: Četvrtak, 19.02.2015.
  • Broj pregleda: 919
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Usvojite zdrave životne navike!

Imunološki sustav čini čudesan posao kada je u pitanju obrana tijela od mikroorganizama koji mogu uzrokovati bolesti opasne po život. Ipak, imunološki sustav ponekad zakaže: mikroorganizmi uspješno pronađu put u vaše tijelo i učine vas bolesnima. Postoji li mogućnost da spriječite ovaj proces i svoj imunitet učinite jačim? Što ako promijenite prehranu? Uzimate određene vitamine ili biljne preparate? Napravite promjene u životnim navikama?

Ideja o jačanju imuniteta uistinu zvuči privlačno, ali se pokazala i nedostižnom iz nekoliko razloga. Imunološki sustav je točno to - sustav, ne jedinka. Da bi pravilno funkcionirao, potrebna mu je ravnoteža. Za sada još uvijek nema dovoljno dobrih dokaza koji bi pokazali da postoji poveznica između životnih navika i imuniteta.

No, to ne znači da životne navike nemaju nikakvo djelovanje na imunološki sustav. Veliki broj istraživanja se bavi učinkom tjelovježbe, prehrane, dobi, stresa i ostalih faktora na imunitet. Iako su znanstvenici došli do raznih zanimljivih rezultata, oni se još uvijek smatraju preliminarnima. Znanstvenici još uvijek pokušavaju shvatiti način na koji imunološki sustav funkcionira i faktore koji na njega utječu. U međuvremenu se pokazalo da je usvajanje zdravih životnih navika dobra strategija za jačanje imuniteta.

Jačanje imuniteta je prvi korak u prevenciji gripe i prehlade. Da biste ojačali imunitet, trebate uvesti i provoditi zdravije životne navike. Potrebno je da svaki dan spavate najmanje 7 sati, redovito vježbate i kontrolirate razinu stresa.

Prvi korak u jačanju imuniteta je usvajanje zdravih životnih navika. Slijedite osnovne smjernice zdravog života jer je to jedini način da svoj imunitet održite jakim i zdravim. Svaki dio vašeg tijela, uključujući i imunološki sustav, najbolje funkcionira kada je zaštićen od negativnih faktora i kada poštujete osnove zdravog života:

  • nemojte pušiti
  • prehrana većim dijelom treba sadržavati voće, povrće, cjelovite žitarica i malo zasićenih masti
  • redovito vježbajte
  • održavajte zdravu tjelesnu težinu
  • krvni tlak držite pod kontrolom
  • alkohol konzumirajte umjereno
  • dobro se naspavajte
  • poduzmite korake koji će vas zaštiti infekcija, kao što je redovito pranje ruku i termička obrada mesa
  • redovito idite na pretrage, naročito ako pripadate rizičnoj skupini ljudi.
Preuzmite CentarZdravlja vodič

Doručak - recepti za savršen početaka dana

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Najnovije

Najčitanije