Koju hranu trebate češće jesti?

Koju hranu trebate češće jesti?

Koju hranu trebate češće jesti?
  • Objavljeno: Nedjelja, 22.02.2015.
  • Broj pregleda: 2.438
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Pretilost je sve veći problem među osobama svih dobnih skupina diljem svijeta. Nepravilna prehrana uzrokuje manjak ključnih nutritivnih nutrijenata kao što su:

  • kalcij
  • magnezij
  • kalij
  • vlakna
  • vitamin C
  • vitamin A
  • vitamin E

Ovih 7 nutrijenata najčešće ne unosimo dovoljno, iako ih sadrže brojne namirnice koje su ujedno i ukusne.

Špinat: kalcij, magnezij, kalij, vlakna, vitamin C, A i E

Zeleno lisnato povrće je odlično za vaše zdravlje, a špinat je definitivno jedna od najboljih opcija. Jedna šalica kuhanog špinata će zadovoljiti čak 400% preporučene dnevne doze vitamina A i 24% preporučene dnevne doze kalcija. Najbolje ga je pripremati na pari ili kratko prokuhati.

Grahorice: kalcij, kalij, magnezij i vlakna

Grahorice su jedna od najboljih i najpristupačnijih namirnica koje će vašem tijelu pružiti niz nutritivnih spojeva, uključujući kalcij, kalij, magnezij i vlakna. Veliki broj ljudi izbjegava grahorice jer uzrokuju nadutost. Kako biste to izbjegli, namačite grahorice u vodi tijekom noći. Voda će apsorbirati složene ugljikohidrate koji uzrokuju nadutost.

Heljda: magnezij, kalij i vlakna

Heljda je žitarica zbog čega je odličan izbor za osobe koje pate od celijakije ili su intolerantne na gluten. Heljda je odličan izvor magnezija: 1 šalica će zadovoljiti čak 98% dnevnih potreba. Također pruža 17 grama vlakana i 22% od preporučene dnevne doze kalija.

Dinja: kalij, vlakna, vitamin A i C

Dinja je puno više od osvježavajućeg voća. Ona je odličan izvor nutritivnih spojeva i sadrži malo kalorija. Dinja je odličan izvor kalija, vlakana, vitamina A i C, a ujedno sadrži i visok postotak vode, koja je neophodna za pravilno funkcioniranje svake stanice.

Batat: kalij, vlakna, vitamin A i C

Ovo povrće nije samo odličan izvor nutritivnih spojeva, već je prirodno sladak. Možete ga koristiti u pripremi deserta. Batat je odličan izvor vitamina A i C, kalija i vlakana. Pristupačan je i lagan za pripremu te može postati zamjena za krumpir i tjesteninu.

Obrani mliječni proizvodi: kalcij i kalij

Obrani mliječni proizvodi, naročito mlijeko i jogurt, su najčešće dodatno obogaćeni nutritivnim spojevima, uključujući kalcij i kalij. Mliječne proizvode nije potrebno u potpunosti izbaciti iz prehrane, već samo kontrolirati njihov unos.

Orašasti plodovi i sjemenke: magnezij i vitamin E

Orašasti plodovi i sjemenke mogu zadovoljiti vašu potrebu za grickanjem. Nisu samo prazne kalorije već pružaju odličan udio magnezija i vitamina E. Također, mogu pomoći u regulaciji razine kolesterola i masti u tijelu.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Iskoristite chia sjemenke za ove ukusne kombinacije!

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Najnovije

Najčitanije