Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Ovih 10 namirnica iskoristite za zdravlje očiju!

Ovih 10 namirnica iskoristite za zdravlje očiju!

Ovih 10 namirnica iskoristite za zdravlje očiju!
  • Objavljeno: Subota, 26.11.2016.
  • Broj pregleda: 619
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Crvena paprika

Paprika sadrži najviše vitamina C po kaloriji. To je dobro za krvne žile u očima a znanstvenici smatraju da može sniziti rizik od dobivanja katarakte. Cvjetača, papaja i jagode također sadrže velike doze vitamina C. Toplina i termička obrada uništavaju vitamin C pa je najbolje konzumirati sirovo voće i povrće. Paprike intenzivne boje obiluju vitaminima A i E.

Suncokretove sjemenke i orašasti plodovi

28 g ovih sjemenki ili badema, sadrži pola dnevnog unosa vitamina E. Istraživanja pokazuju da vitamin E, u kombinaciji s ostalim hranjivim tvarima, može usporiti razvoj senilne makularne degeneracije. Vitamin E također pomaže u prevenciji katarakte. Lješnjaci, kikiriki i maslac od kikirikija su također dobri izvori vitamina E.

Saznajte što možete učiniti ako imate suhe, peckave i umorne oči!

Tamno lisnato povrće

Kelj, špinat, i raštika su bogati vitaminima C i E. Sadrže i karotenoide lutein i zeaksantin. Ovi biljni oblici vitamina A, mogu sniziti rizik od dugoročnih bolesti oka, uključujući senilnu makularnu degeneraciju i kataraktu.

Losos

Mrežnici su potrebne dvije vrste omega 3 masnih kiselina: DHA i EPA. Njih možete pronaći u masnijoj ribi kao što je losos, tuna, pastrva i drugi morski plodovi. Omega 3 masne kiseline također štite oči od senilne makularne degeneracije i glaukoma. Niske razine tih masnih kiselina su povezane sa suhoćom očiju.

Slatki krumpir

Voće i povrće narančaste boje, kao što je slatki krumpir, mrkva, dinja, mango i marelica, sadrži velike količine beta-karotena. To je oblik vitamina A koji pomaže noćnom vidu, sposobnosti da se oči prilagode tami. Slatki krumpir obiluje vitaminom C i sadrži malo manje vitamina E.

Nemasno meso i perad

Cink nosi vitamin A iz jetre do mrežnice. Kamenice imaju više cinka od bilo koje druge vrste hrane. Visoki udio cinka možemo pronaći u govedini, svinjetini i piletini.

Provjerite što oči otkrivaju o vašem zdravlju!

Grah i mahunarke

Vegetarijanska prehrana, nemasne namirnice i vlakna mogu održati oštrinu vida i usporiti senilnu makularnu degeneraciju. Slanutak, crni grah i leća sadrže visoki udio cinka.

Jaja

Jaja sadrže cink, a njihova žuto-narančasta boja blokira štetno plavo svjetlo i štiti mrežnicu od oštećenja.

Tikva

Tikva sadrži karotenoide lutein i zeaksantin, vitamin C i cink. Zimska vrsta tikve sadrži također vitamin A i omega 3 masne kiseline.

Brokula i prokulice

Ovo povrće obiluje vitaminom A (kao što je lutein, zeaksantin i beta-karoten), vitaminom C i vitaminom E. To su sve antioksidansi koji štite oči od slobodnih radikala.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Očistite organizam i osnažite tijelo ovim ukusnim juhama

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije