Prepoznajte manjak vitamina E!

Prepoznajte manjak vitamina E!

Prepoznajte manjak vitamina E!
  • Objavljeno: Petak, 13.05.2016.
  • Broj pregleda: 10.874
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Vitamin E je topiv u masti i ima moćno antioksidacijsko djelovanje. Štiti staničnu membranu od oštećenja uzrokovanih slobodnim radikalima. Neophodan je za pravilno funkcioniranje koštanog, mišićnog i kardiovaskularnog sustava. Sudjeluje u formaciji crvenih krvnih stanica i pohranjivanju vitamina A, K, željeza i selena. Ima pozitivan učinak na rad imunološkog sustava i istraživanja su pokazala da može smanjiti rizik od nastanka različitih vrsta raka i Alzheimerove bolesti.

Manjak vitamina E je rijedak i u pravilu se javlja kod osoba koje boluju od poremećaja probavnog sustava. Prijevremeno rođene bebe i one koje su rođene s niskom porođajnom težinom imaju povećan rizik od nastanka manjka vitamina E.

Provjerite koji vitamini vašu kožu čine lijepom i zdravom!

Simptomi manjka vitamina E kod beba:

  • retinopatija
  • poremećaji u rastu i razvoju
  • kognitivni poremećaji.

Simptomi manjka vitamina E kod djece:

  • kronične bolesti jetre
  • manjak sposobnosti koordiniranja mišića
  • osjećaj slabosti
  • poremećaji govora.

Simptomi manjka vitamina E kod odraslih osoba:

  • blaga anemija
  • poremećaji vezani za reprodukciju i neplodnost
  • katarakta
  • staračke mrlje na koži
  • smanjenje želje za seksom.

Opći simptomi manjka vitamina E:

  • bolesti probavnog sustava
  • suha kosa i pojačano opadanje kose
  • slabost u mišićima
  • sporo zacjeljivanje rana
  • grčevi u mišićima.

Namirnice bogate vitaminom E su jaja, obogaćene pahuljice, voće, tamno zeleno lisnato povrće, meso, orašasti plodovi, ulja od orašastih plodova, arganovo ulje, maslinovo ulje i cjelovite žitarice. Termičkom obradom hrane se smanjuje udio vitamina E. Osobe koje imaju uravnoteženu i raznoliku prehranu u pravilu bez poteškoća zadovolje potrebu tijela za vitaminom E.

Saznajte kako iz prehrane dobiti potrebne vitamine!

Preporučena dnevna doza vitamina E za osobe starije od 14 godina je 15 miligrama, za trudnice također 15 miligrama, a za dojilje 19 miligrama. Maksimalna dnevna doza vitamina E je 1.000 miligrama. Ako planirate uzimati suplemente vitamina E, stručnjaci preporučuju da odaberete one koji sadrže čitavi spektar vitamina E. Djeca imaju nešto drugačiju potrebu za vitaminom E, a preporučene dnevne doze variraju ovisno o dobi:

  • djeca od 1 do 3 godine: 6mg vitamina E dnevno
  • djeca od 4 do 8 godina: 7mg vitamina E dnevno
  • djeca od 9 do 13 godina: 11mg vitamina E dnevno

Dosadašnja istraživanja su pokazala da vitamin E u jako rijetkim slučajevima uzrokuje neželjene nuspojave. Vitamin E ima antikoagulantno djelovanje, što znači da razrjeđuje krv. Upravo zbog toga se svim osobama koje uzimaju antikoagulanse preporuča da se prije početka uzimanja suplemenata vitamina E posavjetuju s liječnikom.

Provjerite zašto je vitamin E toliko bitan!

Mjere opreza

S obzirom na to da je vitamin E topiv u masti, najbolje se apsorbira kada se konzumira uz namirnice koje sadrže masti.

Vitamin E gubi svoju djelotvornost tijekom izlaganja zraku, toplini i svjetlu, zbog čega suplementi trebaju biti pohranjeni na tamnom i suhom mjestu na sobnoj temperature.

Ako uzimate antikoagulanse, svakako se posavjetujte s liječnikom prije uzimanja suplemenata vitamina E.

Ako uzimate statine (lijekove za regulaciju razine kolesterola), svakako se posavjetujte s liječnikom oko preporučene dnevne doze vitamina E jer može smanjiti učinkovitost lijekova.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Vodič za detoksikaciju

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Najnovije

Najčitanije