Zašto trebamo redovito jesti jaja?

Zašto trebamo redovito jesti jaja?

Zašto trebamo redovito jesti jaja?
  • Objavljeno: Srijeda, 29.05.2019.
  • Broj pregleda: 3.381
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:
Izvor slike: 123RF

Kategorija: Zanimljivosti

Jaja su fantastična za vaše zdravlje i liniju jer svako jaje sadrži samo 75 kalorija od čega je 7 grama bjelančevina, 5 grama masti i 1,6 grama zasićenih masti.

Osim toga, jaja sadrže željezo i druge esencijalne vitamine, minerale i kemijske spojeve koji su dobri za vaše zdravlje.

Ako redovito jedete jaja, vaše tijelo će biti izloženo ovim pogodnostima.

  • Pomoć u mršavljenju – nedavno istraživanje Centra za pretilost pokazalo je da jedenje jaja za doručak zapravo pomaže ograničiti unos kalorija tijekom dana na 400 kalorija. Osim što vam jaja mogu pomoći s gubitkom težine, prednost im je što su jeftina pa ih si većina ljudi može priuštiti.
  • Pomoć u sprječavanju raka – kemijski spoj pod nazivom kolin, koji se nalazi u jajima, može smanjiti karcinom dojke za 24%. Dnevna doza kolina je 550 mg za muškarce i 425 mg za žene, a jedno jaje sadrži 125,5 mg, što znači da je ženama dovoljno 3, a muškarcima 4 jaja na dan.
  • Smanjenje stresa i tjeskobe – istraživanjem iz 2004. godine otkriveno je da je smanjen stres i anksioznost kod ljudi koji su imali dovoljno lizinskih izvora u prehrani. Istraživači stoga vjeruju da lizin modulira serotonin u živčanom sustavu, a velike količine lizina nađene su upravo u jajima.
  • Zaštita očiju – u žumanjku jaja nalaze se dva antioksidansa, lutein i zeaksantin, a oba imaju zaštitne učinke za vaše oči jer smanjuju rizik od nastanka mrene i makularne degeneracije. Osobe koje konzumiraju 1-2 žumanjaka dnevno imaju povećanu razinu luteina u krvi za 30-50%, a zeaksantina za čak 142%.
  • Ublažavanje upala – jaja sadrže prehrambene fosfolipide, spojeve koji imaju velike učinke na upalu. Otkriveno je da postoji veza između fosfolipida i kolina u jajima i ublažavanja različitih upala u tijelu, a smanjujući upale, smanjujete rizik od kardiovaskularnih bolesti.
  • Zaštita jetre – nedostatak kolina povezuje se i s nakupljanjem lipida u jetri, a ti lipidi dovode do pojave bezalkoholne bolesti masne jetre. Budući da jaja imaju visoku razinu kolina, svakodnevna konzumacija smanjuje rizik od bolesti masne jetre.

Vezani sadržaj:

Najčitanije zanimljivosti