Ovi dodaci prehrani pomažu vam da pripremite organizam za sezonu gripe i prehlade!

Ovi dodaci prehrani pomažu vam da pripremite organizam za sezonu gripe i prehlade!

Ovi dodaci prehrani pomažu vam da pripremite organizam za sezonu gripe i prehlade!
  • Objavljeno: Ponedjeljak, 14.01.2019.
  • Broj pregleda: 2.350
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:
Izvor slike: Depositphotos

Stigla nam je zima, a s njom i sezona gripe i prehlade pa se zasigurno pitate kako pripremiti organizam i obraniti se od bolesti.

Zadnjih dana svjedočimo lošim vremenskih uvjeta i ekstremno niskim temperaturama, što nije neuobičajeno za ovo doba godine. Ako tome nadodamo boravak u zatvorenim prostorima, kontakt s većim brojem ljudi, svakodnevni stres i nepravilnu prehranu, postajemo izvrsni kandidati za viroze i prehlade.

Viroza je općenit naziv za kratkotrajnu bolest virusnog podrijetla. Najčešće virusne infekcije su one dišnog i probavnog sustava. Respiratorne virusne infekcije prenose se kapljičnim putem. Najčešći simptomi su: kihanje, curenje i začepljenost nosa, kašalj, bol u grlu, malaksalost i blago povišena temperatura.

Liječenje je simptomatsko što znači da se liječe simptomi, a ne uzročnik infekcije. Ljekarnik će vam savjetovati da uzmete određene sprejeve koji zaustavljaju curenje nosa i ublažavaju nateknuće sluznice nosa. Također, tu su i preparati za snižavanje povišene tjelesne temperature, pastile protiv grlobolje te preparati protiv kašlja. Uz to, važno je uzimati dovoljno tekućine u obliku toplih napitaka, mirovanje, redovita higijena ruku te prozračivanje prostorija u kojima boravimo. Ne zaboravimo da antibiotici ne liječe virusne infekcije pa ih u tu svrhu ne treba primjenjivati.

Uz sve dostupne preparate protiv gripe i prehlade, većina će ljudi svog ljekarnika upitati što može uzeti za jačanje imuniteta. Imunitet se ne može ojačati preko noći tako da brza rješenja, nažalost, ne postoje. Preparate za jačanje imuniteta je potrebno početi uzimati prije zime tj. već krajem ljeta. Tako omogućavamo da se organizam kvalitetnije pripremi za nadolazeću sezonu gripe i prehlade. Ali i tada ne možemo biti u potpunosti sigurni da ćemo biti pošteđeni infekcije.

Od dodataka prehrani tu su:

1. Preparati na bazi crvene rudbekije

Preparati na bazi crvene rudbekije (Echinacea purpurea L) najčešće dolaze u obliku kapi. Takve preparate preporučujemo u situaciji kada je potrebno ojačati imunitet u što kraćem vremenu. Uzimaju se neprekidno 15 dana nakon čega je potrebno napraviti pauzu.

2. Beta-glukani

Beta-glukani su polisaharidi sastavljeni od dugih lanaca glukoze povezanih beta-glikozidnim vezama. Izvori su kvasci, gljive, cjelovite žitarice i sl. Najčešće dolaze u obliku kapsula u dozi od 500 mg u jednoj kapsuli ili u obliku sirupa za djecu. Iz dosadašnjih istraživanja na kulturama stanica i na životinjama znamo da beta-glukani djeluju tako da se vežu za određene receptore na membranama naših imunoloških stanica te tako dolazi do njihove aktivacije i imunološkog odgovora.

Problem kod beta-glukana je što ne postoje kvalitetna istraživanja na ljudima i još uvijek nisu u potpunosti razjašnjeni mehanizmi djelovanja na ljudima, niti smo utvrdili koja je doza i u kojem vremenskom periodu potrebna za mjerljiv učinak. Zašto je to tako? Naime, da bismo dokazali učinkovitost nekog beta-glukana potrebno je napraviti njegov standardizirani oblik i u odnosu na njega usporediti druge preparate na tržištu. Takav standardizirani oblik još uvijek ne postoji. Jednako tako, dosadašnja su istraživanja uključivala ekstrakte beta-glukana radije nego njegov pročišćeni oblik čime je pouzdanost manja.

U konačnici, potrebno je razviti bolju metodologiju za kvalitativno i kvantitativno određivanje sadržaja beta-glukana iz različitih izvora. Prema tome, kod kupnje dodatka prehrani s beta-glukanom treba paziti da to bude visoko pročišćen beta-glukan provjerenog proizvođača te da doza u jednoj kapsuli bude minimalno 500 mg. Dnevna doza beta-glukana može slobodno biti i do 1500 mg.

3. Vitamin C

Vitamin C spada u skupinu vitamina topivih u vodi. Neophodan je u biosintezi kolagena pa njegov nedostatak dovodi do težeg zacjeljivanja rana, krvarenja iz kapilara i bolesti skorbut. Nažalost, nema naznake da uzimanje velikih količina vitamina C tijekom virusnih oboljenja dovodi do poboljšanja simptoma, osim ako se ne radi o dokazanom manjku tog vitamina.

Stoga, tvrdnja da vitamin C „jača imunitet“ nema uporište u znanstvenim istraživanjima. Najprije možemo reći da je vitamin C općenito dobar za naš organizam. Preporuka je uzimanje do 2 grama vitamina C dnevno. Nema straha od predoziranja jer se višak izluči urinom.

4. Cink

Cink je jedan od esencijalnih elemenata, što znači da ga organizam ne proizvodi sam, već ga trebamo unositi hranom. Cink je važan za funkcioniranje imunološkog sustava. Na tržištu je dostupan u obliku kapsula ili šumećih tableta. Preporučena dnevna doza je 15 miligrama. Cink, uzet već kod prvih znakova prehlade, može skratiti trajanje bolesti.

Uz kvalitetnu pripremu organizma možemo smanjiti vjerojatnost od oboljenja, ali ni tad nismo u potpunosti pošteđeni od infekcije. Ako ipak dođe do prehlade i viroze važno je ostati kući nekoliko dana dok traje infekcija, piti dosta tekućine i snižavati povišenu tjelesnu temperaturu. Svakako preporuka je cijepljenje prije početka sezone gripe. Skupine kojima se preporučuje cjepivo su: starije osobe, kronični bolesnici (odrasli i djeca), zdravstveni djelatnici i trudnice.

Vezani sadržaj:

Najnovije

Najčitanije