Kako se brzo oporaviti od ozljede?

Kako se brzo oporaviti od ozljede?

Kako se brzo oporaviti od ozljede?
  • Objavljeno: Srijeda, 02.06.2021.
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:
Izvor slike: 123RF

Bez obzira na to bavite li se fitnesom, plivanjem, plesom, trčanjem ili nekom drugom aktivnošću, ponekad vam se može dogoditi manja ozljeda. Ozlijediti se možete čak i samim hodanjem.

Ozljede se najčešće događaju zbog pogrešnog izvođenja vježbe, ali čak i ako vježbate godinama te posjedujete zavidno iskustvo, svejedno se u trenutku nepažnje možete ozlijediti.

Sportske ozljede su obično uzrokovane forsiranjem, izravnim udarcem ili primjenom sile koja je veća nego što to određeni dio tijela može podnijeti. Neki od najčešćih tipova ozljeda do kojih dolazi prilikom vježbanja su:

  • uganuće gležnja
  • istegnuće mišića
  • ozljeda ramena
  • ozljeda koljena
  • uganuće ili iščašenje zgloba

Da biste pokušali izbjeći ozljede, trebate se dobro zagrijati prije treninga, koristiti ispravnu opremu koja je namijenjena upravo za tip aktivnosti kojom se bavite, paziti na formu prilikom izvođenja vježbi i na kraju treninga napraviti vježbe istezanja.

Oporavak nakon ozljede

Nitko ne voli biti odsutan od sporta dulje nego što je potrebno, zato postoje metode rehabilitacije i proizvodi koji će vam pomoći da se vaše tijelo što prije oporavi te da se što brže možete vratiti sportskim aktivnostima. Jedna od najpopularnijih metoda rehabilitacije, kojom ćete ublažiti bol i oteklinu te potaknuti zacjeljivanje je tzv. RICE metoda.¹

RICE metoda odnosi se na:

  • Rest – odmor, odnosno prestanak aktivnosti.
  • Ice – stavljanje leda zamotanog u tkaninu ili hladnog obloga na ozlijeđeno mjesto kako biste spriječili ili umanjili otekline.
  • Compression – kompresija ili zamotavanje bolnog područja elastičnim oblogom što će pomoći smanjiti otekline.
  • Elevation – podizanje ozlijeđenog područja na povišenu podlogu dok sjedite ili ležite, primjerice na jastuk.

Za kratkotrajno ublažavanje blage do umjerene boli i simptoma upale kod ozljeda mekih tkiva, poput nagnječenja ili istegnuća ligamenata, tetiva i mišića te uganuća zglobova možete primijeniti M.E.V. Feller® Lokosol 10 mg/g gel* koji se primjenjuje na koži, a posjeduje analgetski i protuupalni učinak.

Diklofenak sadržan u M.E.V. Feller® Lokosol 10 mg/g gelu prodire u kožu, ulazi u tkiva ili zglobove te smanjuje procese koji uzrokuju bol u tkivu.

Dodaci prehrani

Kurkumin

Kurkumin je pogodan za osobe koje vode aktivan stil života. Prema istraživanjima, fitonutrijent kurkumin može pomoći bržem oporavku nakon intenzivnog vježbanja tako što smanjuje bolove i oštećenja mišića.² Također, uzimanje kurkumina može smanjiti oksidativni stres izazvan vježbanjem.³

Solgar Curcumin ima 185 puta veću bioraspoloživost i 6,8 puta bržu apsorpciju od nativnog kurkumina te biomimetične micele (nalik prirodnima). Stabilan je u širokom rasponu pH od 1,1 do 8,0 (tj. osigurana acidorezistentnost) i zadržava se u plazmi više od 24 sata.

Magnezij citrat

Magnezij je jedan od najvažnijih minerala u našem organizmu, koji pridonosi održavanju normalnih kostiju i zubi te normalnoj funkciji mišića. Osim toga, magnezij pridonosi normalnom metabolizmu stvaranja energije, smanjenju umora i iscrpljenosti, normalnoj psihološkoj funkciji te normalnom funkcioniranju živčanog sustava. Solgar Magnezij citrat dolazi u keliranom obliku citrata što mu osigurava maksimalnu apsorpciju i bioraspoloživost.

Liječenje ovisi o vrsti i težini ozljede. Uvijek posjetite svog liječnika ako bol potraje dulje od nekoliko dana. Nakon što su bol i otekline nestali, nemojte se odmah vratiti uobičajenom ritmu treninga, već započnite polako s vježbama istezanja i jačanja mišića dok se potpuno ne oporavite od ozljede.

Više informacija potražite na Facebook stranici ili Instagramu.

*Plaćeni oglas o lijeku.

*Prije upotrebe pozorno pročitajte uputu o lijeku, a o rizicima i nuspojavama upitajte svojega liječnika ili ljekarnika.

Referenca:

¹William H. Blahd Jr. MD, FACEP - Emergency Medicine & Adam Husney MD - Family Medicine & E. Gregory Thompson MD - Internal Medicine & Kathleen Romito MD - Family Medicine & Joan Rigg PT, OCS - Physical Therapy

²Wang Fang, Yasaman Nasir, The effect of curcumin supplementation on recovery following exercise‐induced muscle damage and delayed‐onset muscle soreness: A systematic review and meta‐analysis of randomized controlled trials, Phytotherapy Research, 10.1002/ptr.6912, 35, 4, (1768-1781), (2020).

³Takahashi M, Suzuki K, Kim HK, Otsuka Y, Imaizumi A, Miyashita M, Sakamoto S. Effects of curcumin supplementation on exercise-induced oxidative stress in humans. Int J Sports Med. 2014 Jun;35(6):469-75. doi: 10.1055/s-0033-1357185. Epub 2013 Oct 28. PMID: 24165958.

Najnovije

Najčitanije