Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Riba – što je masnija, to je zdravija

Riba – što je masnija, to je zdravija

Riba – što je masnija, to je zdravija
  • Objavljeno: Petak, 06.11.2015.
  • Broj pregleda: 75
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Sve je više istraživanja koja pokazuju koliko je masna riba dobra za zdravlje. Odrasle osobe bi trebale tjedno jesti barem 140 grama masne ribe.

Masna riba je odličan izvor omega 3 masnih kiselina koje su neophodne za zdravlje cjelokupnog organizma.

Prevencija kardiovaskularnih bolesti

Istraživanja su pokazala da masna riba potiče rad srca i povećava dotok hranjivih tvari u srce, čime se značajno smanjuje rizik od nastanka srčanog udara.

Prevencija reumatoidnog artritisa

Jedno istraživanje je pokazalo da 1 porcija masne ribe tjedno može smanjiti rizik od nastanka reumatoidnog artritisa za čak 50%.

Prevencija demencije

Masna riba smanjuje rizik od nastanka kronične upale u cijelom tijelu i u mozgu. Masna riba se pokazala naročito učinkovitom u prevenciji demencije kod alkoholičara jer smanjuje štetan utjecaj alkohola na mozak za čak 60%.

Provjerite mitove i činjenice o ribi i ribljim proizvodima!

Potiče razvoj bebinog mozga

Konzumacija masne ribe u posljednjim mjesecima trudnoće može imati pozitivan učinak na djetetove kognitivne sposobnosti.

Potiče pamćenje

Jedno istraživanje je pokazalo da masna riba potiče rad cjelokupnog živčanog sustava i smanjuje rizik od nastanka demencije.

Pročitajte kako masna riba potiče zdravlje mozga.

Primjeri masne ribe su:

  • pastrva
  • losos
  • srdele
  • jegulja
  • skuša
  • haringa
  • tuna

Isprobajte naše zdrave recepte za pripremu ribe!

Sve navedene vrste riba, izuzev tune, su odličan izvor omega 3 masnih kiselina bez obzira na to jesu li svježe, konzervirane ili smrznute. Tuna sadrži omega 3 masne kiseline samo dok je svježa.

Postoji li granica?

Bez obzira na zdravstvene prednosti masne ribe, prekomjerna konzumacija masne ribe može biti štetna. Ako ste trudni ili planirate trudnoću, ograničite svoju konzumaciju masne ribe na najviše 2 porcije tjedno. Ostali smiju jesti najviše 4 porcije masne ribe tjedno.

Masnu ribu možete jesti tijekom trudnoće i dojenja. Trudnice, koje pate od astme, konzumacijom masne ribe mogu smanjiti rizik od nastanka astme kod djeteta.

Ako patite od nekih medicinskih stanja ili uzimate lijekove, prije početka konzumacije masne ribe se posavjetujte s liječnikom o preporučenoj porciji. Također bi bilo dobro da se posavjetujete sa stručnjakom o pripremi masne ribe jer ona igra veliku ulogu u zadržavanju nutritivnih spojeva.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije