Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Zdravstvene prednosti jaja

Zdravstvene prednosti jaja

Zdravstvene prednosti jaja
  • Objavljeno: Nedjelja, 23.11.2014.
  • Broj pregleda: 568
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Jaja su pristupačna namirnica koju konzumiraju ljudi diljem svijeta. Iako postoje različite vrste jaja, kokošja su ona koja se najčešće konzumiraju.

Jaja sadrže brojne vitamine i minerale koji su važni za zdravu i uravnoteženu prehranu.

Vitamin A poboljšava zdravlje i izgled kože, imunološki sustav i vid.

Vitamin B2 poboljšava iskoristivost energije, povećava razinu crvenih krvnih stanica, poboljšava vid i rad živčanog sustava.

Vitamin B5 poboljšava iskoristivost energije i kognitivne funkcije.

Vitamin D održava zdravlje kostiju i zubi i poboljšava apsorpciju kalcija.

Vitamin E poboljšava zdravlje reproduktivnog sustava, živčanog sustava i mišića.

Biotin poboljšava iskoristivost energije, održava zdravlje kose i kože, i poboljšava rad imunološkog sustava.

Kolin poboljšava razgradnju masti i funkciju jetre.

Folna kiselina poboljšava formaciju krvnih stanica i tkiva bebe u razvoju.

Jod poboljšava funkciju štitnjače, održava zdravlje kože i funkciju živčanog sustava.

Željezo sudjeluje u proizvodnji crvenih krvnih stanica i prijenosu kisika u tijelu.

Lutein i zeaksantin poboljšava zdravlje očiju i smanjuje rizik od nastanka bolesti očiju.

Fosfor održava zdravlje kostiju i zubi i poboljšava iskoristivost energije.

Proteini su potrebni za izgradnju i rad mišića, organa, regeneraciju tkiva, proizvodnju antitijela, enzima i hormona.

Selen smanjuje razinu slobodnih radikala, pospješuje rad štitnjače i imunološkog sustava.

Jaja se smatraju jednim od najboljih izvora proteina. Jedno jaje srednje veličine u prosjeku sadrži oko 5.53g proteina. Oko 12.6% jaja čine sami proteini.

Jedno jaje srednje veličine sadrži oko 63 kalorije. Oko 9% jajeta je mast, koju pronalazimo u žumanjcima. Većina masti, koje pronalazimo u jajima, se smatra zdravima: oko 38% nezasićenih masnih kiselina, 16% polinezasićenih masnih kiselina i 28% zasićenih masnih kiselina.

Jaja sadrže i kolesterol. Jedno jaje srednje veličine sadrži oko 164mg kolesterola. Što se tiče utjecaja kolesterola iz jaja na zdravlje, mišljenja se razilaze. Neki vjeruju da šteti zdravlju, dok neki vjeruju da ne šteti i da zapravo pospješuje zdravlje.

Moguće zdravstvene prednosti

Izgradnja mišića

Jaja su odličan izvor proteina koji održavaju rad i zdravlje mišića, i usporavaju brzinu kojom se gubi mišićna masa.

Bolja funkcija mozga

Jaja sadrže vitamine i minerale koji su potrebni za pravilno funkcioniranje moždanih i živčanih stanica.

Uravnotežena razina energije

Jaja sadrže vitamine i minerale koji su potrebni tijelu kako bi stanicama osiguralo stabilan i uravnotežen izvor energije.

Jak imunitet

Jaja sadrže vitamin A, B12 i selen, za koje se pokazalo da mogu pospješiti funkcioniranje imunološkog sustava.

Bolje zdravlje srca

Kolin igra važnu ulogu u prevenciji srčanih bolesti jer može smanjiti razinu homocisteina, aminokiseline koja je povezana s nastankom srčanih bolesti.

Zdrav rast i razvoj djeteta

Nutritivni sastav jaja doprinosi zdravoj i uravnoteženoj prehrani trudnica i može pomoći u prevenciji urođenih poremećaja.

Bolje zdravlje očiju

Lutein i zeaksantin pomažu u prevenciji makularne degeneracije, bolesti očiju koja je vodeći uzročnik sljepoće.

Održavanje zdrave tjelesne težine

Visokokvalitetni proteini u jajima pomažu u održavanju zdrave tjelesne težine jer produljuju osjećaj sitosti.

Bolji izgled

Vitamini i minerali koje pronalazimo u jajima poboljšavaju zdravlje i izgled kože. Također pomažu u prevenciji prijevremenog starenja. Jak imunološki sustav također doprinosi zdravom i lijepom izgledu, a jaja mogu ojačati imunološki sustav.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Iskoristite chia sjemenke za ove ukusne kombinacije!

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije