Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

4 koraka do zdrave probave

4 koraka do zdrave probave

4 koraka do zdrave probave
  • Objavljeno: Utorak, 25.08.2015.
  • Broj pregleda: 1.407
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Dobar rad probavnog sustava pospješuje kvalitetu života. Zdrav probavni sustav adekvatno apsorbira sve potrebne nutritivne tvari, što jača imunološki sustav, pospješuje zdravlje i vitalnost.

Uravnotežena prehrana, bogata voćem i povrćem, pospješuje rad probavnog sustava, ali postoje neki koraci koji će vam pomoći da vaš probavni sustav radi savršeno. O najčešćim probavnim tegobama pročitajte u članku Bolesti probavnog sustava.

Unosite probiotike

Nisu sve bakterije loše. Probiotici su dobre bakterije. One se prirodno nalaze u vašim crijevima i pospješuju rad probavnog sustava. Ravnoteža probiotika u crijevima se može vrlo lako narušiti, primjerice, nakon uzimanja lijekova na recept, nekoliko dana konzumiranja nezdravih namirnica ili gripe i prehlade.

Fokusirajte se na fitokemikalije

Fitokemikalije su biljni spojevi koji pomažu u borbi protiv bolesti. Mogu pomoći u prevenciji oštećenja stanica i regulirati razinu kolesterola. Fitokemikalijama su bogate namirnice kao što su češnjak, luk, brokula, cvjetača i mrkva.

Unosite probavne enzime

Probavni enzimi sudjeluju u razgradnji hrane i apsorpciji nutritivnih tvari, neophodnih za izgradnju stanica, tkiva i organa. Neke enzime možemo pronaći u namirnicama, a neke tijelo proizvodi samostalno. Probavne enzime pronalazimo u ananasu i papaji, kao i suplementima.

Ne zaboravite vlakna

Odaberite vlakna koja nisu topiva u vodi jer ona pospješuju rad crijeva, a pronalazimo ih u namirnicama kao što su kokice, trešnje ili grožđe. Vlakna, koja su topiva u vodi, pomažu u oslobađanju od zatvora i možemo ih pronaći u banani, mrkvi i ječmu.

Komentari

Najčitanije zanimljivosti