Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Komunikacija i samopoštovanje

Komunikacija i samopoštovanje

Komunikacija i samopoštovanje
  • Objavljeno: Nedjelja, 12.12.2010.
  • Broj pregleda: 1.219
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Možda vam se čini da vještina komuniciranja nema neke izravne veze sa samopoštovanjem kao što imaju druga poglavlja u ovoj knjizi. Ipak, nije tako:

  • Slika o sebi u velikoj mjeri se gradi i kroz odnose s drugim ljudima. Ako je komunikacija s drugima neuspješna, ako smo često u konfliktima i svađama - vrlo je vjerojatno da ni naše samopoštovanje neće biti visoko.
  • Ako ne uspijevamo izgraditi zadovoljavajući trajni odnos prijateljstva i ljubavi s drugim ljudima, ako smo usamljeni i nesretni zbog toga - učinak na samopoštovanje sigurno neće biti pozitivan.
  • Uspješna komunikacija je i jedan od ključnih faktora uspješnosti na poslu. A da uspjeh povećava samopoštovanje i samopouzdanje vjerojatno ne treba ni govoriti

Kako komuniciraju ljudi visokog samopoštovanja?

Ovi ljudi govore uvjerljivo, bez mnogo oklijevanja, a obično imaju i vrlo bogat rječnik. U njihovu govoru česte su rečenice koje pokazuju kako vode računa o drugim ljudima, njihovim mišljenjima i osjećajima (Shvaćam što želiš reći). Prihvaćaju svoju odgovornost i spremni su priznati pogreške (Žao mi je, možda to nisam trebao reći). Neverbalna komunikacija u skladu im je s verbalnom. Sposobni su suosjećati s drugima, te podnijeti i neuspjeh i kritiku.

Kako komuniciraju ljudi niskog samopoštovanja?

Ljudi niskog samopoštovanja komuniciraju defenzivno, tj. skloni su poruke drugih ljudi tumačiti protiv sebe i kada objektivno nije tako. To pokazuje mlitav stav njihova tijela, samozaštitnički pokreti (prekrižene ruke i noge) i nedostatak živosti. Ne izgledaju sigurni u sebe i bojažljivi su u socijalnim odnosima. O sebi često govore potcjenjivački, a drugima zavide. Skloni su oklijevati u govoru, koriste fraze koje su u njihovu društvu "popularne" jer im je izuzetno stalo do toga da budu prihvaćeni. Često koriste poštapalice. Imaju loše mišljenje o vlastitim socijalnim vještinama i obično izbjegavaju socijalne kontakte. Kada su prisiljeni na njih (primjerice, moraju doći na neku proslavu), obično se teško uklapaju i ostaju po strani.

Komunikacijske vještine

Osim ako niste sami na pustom otoku ili u zatvorskoj samici, veći dio dana provodite u komunikaciji s drugim ljudima: slušajući ih, gledajući ih, govoreći im, pišući ili čitajući. Slušanje, govorenje, pisanje i čitanje su, dakle, oblici komunikacije.

U prosjeku ljudi jako malo čitaju i pišu, čak i ako su pismeni: tek 16% vremena čitaju, odnosno 9% pišu od ukupnog vremena koje provedu u komunikaciji. (Istina je da ljudi mogu komunicirati i sami sa sobom: pisati sami sebi, slušati se, čak i pričati sami sa sobom, no ovdje nas više zanima komuniciranje s drugim ljudima.) S druge strane, govorenje i slušanje je u našim životima zastupljeno s 35%, odnosno, s 40%! Prisjetimo li se, međutim, svog školovanja, zaključit ćemo kako smo baš tome što nam u životu treba najviše - podučavani najmanje. Toliko o povezanosti škole i života.

Područje komunikacije izuzetno je opsežno, podrobno razlaganje te teme nadilazi ciljeve ove knjige. Stoga ćemo se ovdje ograničiti na temeljne komunikacijske vještine koje čitatelju mogu pomoći u svakodnevnim odnosima s ljudima. Nakon toga detaljnije ćemo se osvrnuti na specifične probleme u komunikaciji koje imaju ljudi niskog samopoštovanja - uspostavljanje kontakta i vođenje razgovora.

Više o ovoj temi pročitajte u knjizi:

Razgovori sa zrcalom

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Godišnji horoskop za 2017. godinu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije